اولین استانداران دولت چهاردهم انتخاب شدند
اولین استانداران دولت چهاردهم انتخاب شدند
ندای استان:سخنگوی دولت از انتصاب «آرش زره‌تن لهونی» به عنوان استاندار اهل سنت استان کردستان و یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش ندای استان، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت اعلام کرد: آرش زره‌لهونی از جوانان اهل تسنن به‌عنوان استاندار کردستان و یدالله رحمانی به‌عنوان استاندار کهکیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.

یدالله رحمانی کیست؟

یدالله رحمانی از ترک های قشقایی، متولد ۱۳۴۳ در شهر شیراز و دانش آموخته رشته اقتصاد در سطح کارشناسی ارشد است.

او دوره مدیریتی خود را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرده است. به مدت سه سال در این سازمان مدیریت کرد و پس از آن در استان بوشهر (۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴)، ایلام، چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه ریزی سمت داشته است.

رحمانی سالها به عنوان معاون سازمان برنامه ریزی استانداری تهران و مدتی معاون توسعه مدیریت استاندار فارس (در دولت روحانی) بود. وی پس از آن به مدت ۷ سال عضو هیئت مدیره شرکت شهرهای جدید ایران فعالیت داشته است.

آرش زره‌لهونی کیست؟

آرش زره تن لهونی که امروز به عنوان استاندار کردستان منصوب شد، اهل تسنن و نماینده اورامانات، جوانرود و پاوه کرمانشاه در مجلس یازدهم بود.

لهونی که دوره چهار ساله حضور خود در مجلس را در کمیسیون‌های اقتصادی نظیر برنامه و بودجه و تلفیق سپری کرده، از جمله سیاستمداران اهل سنت است که سال ۱۳۵۴ در پاوه متولد شده است.

در کارنامه مدیریتی او فرمانداری جوانرود کرمانشاه نیز دیده می شود. از دیگر سوابق اجرایی وی سرپرستب جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر کشور، عضو شورای اسلامی شهر سنندج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان و معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اشاره کرد.

Visited 15 times, 15 visit(s) today