اتباع خارجی غیرمجاز تحت تعقیب هستند و باید طرد شوند/کاهش سرقت و دزدی در استان بوشهر و کشور
اتباع خارجی غیرمجاز تحت تعقیب هستند و باید طرد شوند/کاهش سرقت و دزدی در استان بوشهر و کشور
ندای استان:جانشین فرمانده فراجا:گفت: ورود و حضور اتباع خارجی غیرمجاز در کشور ممنوع و جرم است، این افراد تحت تعقیب هستند و اکنون که کشورشان آرام و پذیرای آنان است، باید به کشور خود بازگردند.

به گزارش ندای استان،جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور در سفر به بوشهر پس از حضور در صبحگاه یگان‌های نمونه فرماندهی انتظامی استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به چند موضوع مهم که در این بازه زمانی در دستورکار پلیس قرار دارد مانند اتباع خارجی، سلاح‌های غیرمجاز، ورود و حمل کالای غیرمجاز یا شوتی و سرقت اشاره کرد.
سردار سرتیپ قاسم رضایی گفت: با کار‌های خوبی که در استان بوشهر انجام شده، می‌بینیم که مدیریت خوبی در استان می‌شود که کشف‌های به‌هنگام و هدفمند، کاهش جرایم در استان بوشهر را در پی داشته است و از نگاه ستاد فراجا، فرماندهی انتظامی استان بوشهر پویا است و رتبه‌های بالایی در ارزیابی‌ها دارد.
او همکاری مردم، حمایت‌های مسئولان و همکاری بسیار خوب بخش‌ها و رده‌های ستاد انتظامی استان بوشهر را عامل این موفقیت دانست و تأکید کرد که امروز ما افتخار داریم که بگوییم استان بوشهر از استان‌های موفق در همراهی مردم است.
سردار رضایی با اشاره به نزدیکی ماه مهر گفت: نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس به علت حضور پیوست میدانی، تجربه‌های خیلی خوبی در آمد و شد و ساماندهی خودرو‌هایی که دانش‌آموزان را جابه‌جا می‌کنند دارد و با آمادگی کامل دغدغه‌ای برای آغاز ماه مهر نداریم و مدارس نیز به‌خوبی برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند.
کاهش سرقت و دزدی در استان بوشهر و کشور
جانشین فرمانده‌کل انتظامی با بیان این‌که دزدی و سرقت از دغدغه‌های مردم است، افزود: برآورد و آماری که از سرقت‌های خرد و مهم داریم نشان‌دهنده کاهش وقوع سرقت است که البته به این معنی نیست که تنها همکاران ما این کار را کرده‌اند، بلکه نقش مؤثر مردم در رعایت قوانین و مقررات و پشتیبانی دستگاه قضایی و رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در نیروی انتظامی بسیار مهم است. همکاران ما نیز عملیات گشت‌های شبانه‌روزی و هدفمندی دارند که به کاهش دزدی کمک کرده است. در استان بوشهر نیز فرمانده انتظامی استان اشراف کاملی به حوزه‌های خود دارد و پیوسته کار‌ها را به‌پیش می‌برد.
با رفت‌وآمد غیرمجاز و قاچاق در دریا برخورد می‌شود
سردار قاسم رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به مرزبانی اشاره کرد و با بیان این‌که استان بوشهر حق به گردن همه ایران دارد و از پیشانی‌های نظام و کشور است، گفت: در یکی از موارد اگر سابقه بیش از ۱۰۹ سال پیش استان بوشهر را بررسی کنیم، می‌بینیم یکی از مرزبانان معروف کشور یعنی رئیسعلی دلواری در این استان جلوه کرده؛ و ما افتخار می‌کنیم که بگوییم ایشان مرزبان کشور بوده است؛ ما نیز همچنان این مسیر را طی می‌کنیم. مرزبانی انتظامی در دریا تردد‌های غیرمجاز را کنترل و قاچاق را بر اساس سامانه‌های به‌روز پیگرد می‌کند که این مسیر رضایت‌مندی مردم را در پی داشته است و باید بیش‌ازپیش این کار‌ها را دنبال کنیم.
سلاح غیرمجاز جمع‌آوری می‌شوند
جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور با بیان این‌که یکی از موضوعاتی که مردم را آزار می‌دهد، سلاح‌های غیرمجازِ در اختیار برخی است، گفت: سلاح غیرمجاز یعنی سلاح غیرقانونی؛ ما از دارندگان سلاح‌های غیرمجاز دعوت می‌کنیم که خود به مراجع ذی‌صلاح از جمله نیروی انتظامی مراجعه کرده و سلاح خود را تحویل دهند تا با مساعدت به آن رسیدگی شود.
سردار رضایی از مردم خواست که اگر کسی از وجود چنین سلاح‌هایی اطلاع دارد از طریق شماره‌های تماس ۱۱۰ و ۱۹۷ و یا حضور در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی اطلاع‌رسانی کنند تا ما حتماً به‌سراغ دارندگان غیرمجاز سلاح برویم و این کالای غیرقانونی را جمع‌آوری کنیم.
او ادامه داد: سلاح‌های غیرمجاز مشکل‌ساز هستند که گاهی خسارت‌های غیرقابل جبرانی به‌بار می‌آورند که جمع‌آوری آنها در دستور کار جدی ما است و از مردم نیز می‌خواهیم که همکاری کنند.
اتباع خارجی غیرمجاز تحت تعقیب هستند و باید طرد شوند
جانشین فرمانده‌کل انتظامی در پاسخ به پرسش خبرنگار صداوسیما درباره بازگرداندن اتباع خارجی گفت: در همه کشور‌های جهان هر کسی از هر کشور دیگری به آن‌جا بیاید باید بر پایه ضوابط، زندگی کند، کار انجام دهد و مأموریت‌های خود را دنبال کند؛ بر پایه قانون حضور اتباع غیرمجاز در کشور ایران جرم است؛ هرگونه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز نیز جرم است و کسانی که اینان را به‌کار می‌گیرند و یا واسط آنان برای خرید و اجاره املاک و خودرو می‌شوند یعنی به اسم ایرانی، اما صاحب آن غیرمجاز است، جرم کرده‌اند.سردار قاسم رضایی تأکید کرد که اتباع غیرمجاز تحت تعقیب هستند.
او ادامه داد: مهمان‌هایی بنا به عللی از نزدیک به ۴۰ سال گذشته تا کنون وارد کشور شدند و مهمان بودند، اما اکنون کشورشان امن است و مدیریت کشور آنان مانند افغانستان آمادگی پذیرش آنان را دارند و آنانی که غیرمجاز هستند باید کشور را ترک کنند، در غیر این صورت مسئولیت و وظیفه نیروی انتظامی است که هر جا آنان را دیدند دستگیر و در مسیر قانونی آنان را از کشور طرد کنند.
جانشین فرمانده‌کل انتظامی افزود: این کار در دستورکار جدی ما است؛ زیرا هم قانونی و هم مطالبه مردم است که نیروی انتظامی آن را انجام می‌دهد.
سردار رضایی اضافه کرد: مردم نیز دقت کنند که هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در هر شغل و صنعتی ممنوع و جرم است و دستگاه‌های متولی مانند وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارند از به‌کارگیری آنان جلوگیری کرده و در طرد آنان کمک کنند.
او گفت: نیروی انتظامی روزانه اتباع خارجی غیرمجاز را جمع‌آوری می‌کند. بخشی از اینان نیز خودمعرف هستند که از آنان تشکر می‌کنیم که صدای انتظامی را شنیدند و خود را معرفی می‌کنند؛ اما کسانی از اتباع غیرمجاز که غفلت کرده‌اند آنان را با سیستم اطلاعاتی شناسایی می‌کنیم که جرمشان سنگین تر می‌شود. برخی از این اتباع گاهی جرم‌های دیگری در کشور مرتکب می‌شوند که جرمشان مرکب می‌شود؛ یعنی هم غیرمجاز هستند و هم جرایم دیگری انجام می‌دهند که شناسایی و طرد آنان هدفمند دنبال می‌شود.
حمل کالای غیرمجاز و شوتی غیرمجاز و جرم است
جانشین فرمانده‌کل انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان بوشهر معضل دیگری دارد که آن، معضل ورود کالای غیرمجاز به استان است. این کالا‌ها به اسم کالای ته‌لنجی یا هر عنوان دیگری تخلف است و گاه به جرم تبدیل می‌شود.
سردار قاسم رضایی افزود: این کالا‌های غیرمجاز و غیرقانونی را حمل غیرمجاز می‌کنند که به اصطلاح به آن «شوتی» می‌گویند که این کار نیز غیرمجاز و جرم است. همچنین اگر تغییراتی در خودرو ایجاد کنند مانند مخدوش کردن پلاک و یا بدون پلاک کردن خودرو، همه جرم است که برخورد با این تخلفات و جرایم در دستور کار جدی پلیس است و امروز هم در بوشهر این موارد را بررسی می‌کنیم.
او اضافه کرد: از دستگاه‌ها و مسئولان استان درخواست داریم که در قضیه ورود و حمل کالا‌های غیرمجاز، ملی فکر کنند و ملی اظهارنظر کنند؛ زیرا اظهارنظر‌های صنفی و محلی دراین‌باره جوابگو نیست. همه با هم هماهنگ باشند.
سردار رضایی گفت: کندن پلاک و یا دست‌کاری در پلاک جرم سنگینی دارد و رانندگان این خودرو‌ها گاه در جاده‌ها به‌دلیل سرعت بالا و سبقت غیرمجاز وحشت‌آفرینی می‌کنند که بخشی از مردم و مسافران از این کار آنان گلایه‌مند هستند. مجموع کار آنان جرم است و برخورد با آنان و اقدام برای مقابله با هنجارشکنی‌هایشان به‌طور جد در دستور کار پلیس است.
Visited 10 times, 1 visit(s) today
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما