وعده ۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید استان/ ۳۰۰ میلیارد طلب از بیمه ها
وعده ۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید استان/ ۳۰۰ میلیارد طلب از بیمه ها
ندای استان حسن ملکی گفت: 800 تخت بیمارستانی جدید در استان در دست احداث است که درصورت تامین اعتبار تا سال آینده تکمیل می شود.

به گزارش ندای استان،دکتر حسن ملکی زاده در نشست خبری پاسخگویی مسئولان در استانداری ادامه داد: این تعداد تخت‌ها معادل ۸۰ درصد کل تخت‌های درمانی مستقر در استان بوده است که شامل بیمارستان جدید مادر و کودک بوشهر، جایگزین بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کنگان و ۱۱۰ تختخوابی عسلویه می باشد که دو مورد آخر مراحل نهایی مطالعات و مجوزها را طی می کنند.

ملکی‌زاده از تلاش برای ایجاد بیمارستان قلب در بوشهر بجای ساختمان بیمارستان قدیمی فاطمه زهرا خبر داد و افزود: در حال رفع مشکلات ملکی با جمعیت هلال احمر هستیم و امیدواریم در سریع‌ترین زمان شاهد رفع مشکل و شروع این پروژه باشیم.

وی گفت: در حوزه اعصاب و روان ۲۰ تخت در بوشهر و ۱۰ تخت در برازجان داشتیم که با تلاش صورت گرفته ۹۶ تخت جدید به این حوزه در مرکز درمانی بیماران اعصاب و روان در بلوار امام علی بوشهر اضافه می‌شود. در همین مدت ۴۰ تخت اعصاب و روان در بوشهر، برازجان و خورموج نیز توسعه یافته است.

امیدواریم به زودی خبر خوبی از ام آر آی شمال استان اعلام کنیم

ملکی زاده با اشاره به افتتاح ام آر آی بیمارستان شهدای خلیج فارس در اواخر سال گذشته ادامه داد: اکنون ۴ ام آر آی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی (دو دستگاه بوشهر، یک دستگاه برازجان و یک دستگاه کنگان) داریم، همچنین یک دستگاه در بیمارستان تامین اجتماعی و یک دستگاه مربوط به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: مجوز ام آر آی جدید برای شمال استان هم گرفته ایم که پیگر اقدامات تامین اعتبار آن هستیم، از این رو امیدواریم در آینده نزدیک خبر خوبی از این موضوع هم به مردم دهیم.

وی از خریداری سی تی آنژیو که استان فاقد آن بوده و فعال سازی دو دستگاه رادیوتراپی در آینده نزدیک برای خدمات به بیماران مبتلا به سرطان خبر داد و گفت: دستگاه رادیوتراپی معروفی که قبلا گفته شد در باغ ویلا نگهداری می شود، به بیمارستان خصوصی دکتر رضایی در میدان انتظام بوشهر منتقل شده تا به زودی با تعرفه دولتی خدمات ارائه کند. دستگاه جدیدی که مدرن تر است هم تامین شده و باید زیرساخت های لازم در بیمارستان شهدای خلیج فارس فراهم کنیم.

فعال شدن بیمارستان هسته ای بوشهر در انتظار انرژی اتمی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص عدم بهره برداری از بیمارستان هسته ای بوشهر با گذشت سه سال از افتتاح آن گفت: تجهیز این بیمارستان در انتظار تامین اعتبار از سوی سازمان انرژی اتمی است. این سازمان معتقد است که باید بخش اورژانس هسته ای تجهیز شود، ولی طبق پروتکل ها اگر حادثه ای هسته ای رخ داده و پای فردی بشکند، باید اتاق ویژه برای درمان داشته است. از این رو پیگیر تجهیز کامل این فضای درمانی هستیم.

فرسودگی ناوگان آمبولانسی استان

در این نشست پیرامون خرابی برخی آمبولانس های استان در حین انتقال بیماران سوال مطرح شد که رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: متوسط سن ناوگان آمبولانسی استان ۱۳ سال است که مشابه کشور می باشد.

ملکی زاده افزود: با وجود گران بود تعمیرات آمبولانس ها، اعتبار آن به صورت دوره ای تامین می شود، اما پیگیر افزایش سهمیه استان از آمبولانس های وارداتی جدید هستیم که مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

درباره برخورد با زیرمیزی کوتاه نمی آییم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شیوع زیرمیزی در پزشکان زنان و زایمان و قلب و عروق و نبود اراده ای برای برخورد با این موضوع می گوید: اگر گزارشی پیرامون موضوع برسد قطعا برای برخورد کوتاهی نمی کنیم. فقط نیاز به مستنداتی از سوی بیمار است.

زمانی که از ملکی زاده درخواست شد که آمار برخورد با این موضوع را بیان کند، گفت: آمار این برخوردها را نیاورده ام ولی می توانیم بعد از جلسه به رسانه ها ارسال کنیم.

۳۰۰ میلیارد طلب داریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از مهمترین چالش های بیمارستان های استان را مطالبات از بیمه ها دانست.

ملکی زاده با بیان اینکه بیمارستان ها به صورت خودگردان اداره می شوند، افزود: تاخیر بیمه ها در پرداخت طلب شان باعث مشکلات عدیده ای خصوصا برای پرداخت کارانه پزشکان شده است. طوری که ۳۰۰ میلیارد تومان طلب بعضا مربوط به یکسال گذشته داریم که عمدتا از سوی بیمه تامین اجتماعی است.

مرگ بیماران در شهدای خلیج فارس به دلیل مشکلات عفونت تایید نمی کنم

در این نشست خبرنگاری درباره آمار بالای عفونت در بیماران بستری در بیمارستان شهدای خلیج فارس که منجر به فوت می شود پرسید که زهرا جلالیان رییس این بیمارستان گفت: به طور مستمر وضعیت عفونت ها بررسی می شود و نسبت به فوت بیمارستانی حساس هستیم.

وی افزود: میزان عفونت های بیمارستانی در این مرکز درمانی بالاتر از استاندارد نیست، ضمن اینکه نیروی خدماتی برای بهبود نظافت و به روز رسانی تجهیزات استریل را در دستور کار قرار داده ایم که در این زمینه بهبود را شاهد باشیم.

کلینک جدید درمانی بوشهر همچنان در انتظار بهره برداری

همچنین در این نشست پیرامون کلینک بخش خصوصی در کنار ساحل بوشهر که با گذشت دو سال از افتتاح آن به بهره برداری نرسیده سوال مطرح شد که ملکی زاده اظهار داشت: راه اندازی سریع تر این کلینک جزو اولویت های ماست، چون باید خدمات با تعرفه دولتی در آن ارائه شود. مشکلات حقوقی اش در وزارت بهداشت رفع شده، ولی برخی موارد مربوط به پروانه شهرداری باقی مانده که امیدواریم سریع تر مرتفع و شاهد استقرار پزشکان در این محل باشیم.

Visited 19 times, 3 visit(s) today