ساخت شناورهای تندرو در بوشهر
ساخت شناورهای تندرو در بوشهر

ندای استان:فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به همت متخصصان این نیرو، شناورهای جدید تندرو با بدنه خاص تولید و به تجهیزات مدرن نیروی دریایی سپاه اضافه شده است.

به گزارش ندای استان،سردار علیرضا تنگسیری در «هفتمین همایش ملی شناور‌های تندرو» در بوشهر بیان کرد: ابداع کننده این همایش نیروی دریایی سپاه است که چندین سال است در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و امسال به میزبانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر و با حضور ۲۰۰ دانشجوی طراح و سازنده برگزار شده است.

وی افزود: اعتقاد ما ایجاد دانش شناور‌های تندرو در کشور است که اکنون شرکت‌های دانش بنیان و نیروی دریایی سپاه و ارتش در این عرصه به‌خوبی عمل کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این‌که تاب‌آوری، دریامانی و دریانوردی در طراحی شناور‌های تندرو مد نظر بوده است، اضافه کرد: بدنه این شناور‌ها را تغییر داده‌ایم و از فایبر گلاس به کبرال و از کبرال به کربن رسیدیم که کربن آلیاژی بسیار محکم و قوی است.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت این شناور‌ها در نیروی دریایی سپاه انجام شده که شناور‌های تندو آلومینیومی با بدنه کاتاماران، تری ماران و … است که افتخاری در طراحی و ساخت محسوب می‌شود و همه ساخته جوانان ۳۵ سال به پایین است که صفر تا صد آن را در کشور انجام داده‌اند.

سردار تنگسیری بیان داشت: در نیروی دریایی سپاه در کارخانه شهید محلاتی یک فروند، در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یک فروند و در یک شرکت دانش‌بنیان هم یک فروند شناور تندرو جدید و پیشرفته ساخته شده و شناور بعدی نیز شناور ابومهدی مهندس است که یک شناور تندرو با بدنه آلومینیومی است.

وی اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه روز به‌روز قدم‌های بزرگتری بر می‌دارد وموشک‌هایی که روی این شناورهاست بی‌سابقه است به‌گونه‌ای که شناور ۸ متری موشک ۳۰ کیلومتری روی آن نصب شده که تخریب و دقت بالایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به تازگی از شناور شهید نادر مهدوی یک موشک بالستیک را در رزمایش شلیک کردیم که هزاران کیلومتر دورتر به هدف زد و برای نخستین بار چنین اتفاقی رخ داد

سردار تنگسیری در مورد تهدید‌های دشمنان هم گفت: ۴۵ سال است کشور ما را تهدید می‌کنند، اما به قطاری که ایستاده سنگ نمی‌زنند بلکه قطاری که حرکت می‌کند را سنگ می‌زنند و ما برای این تهدید‌ها خود را آماده کرده‌ایم. خاصیت و ماهیت تهدید این است و آمادگی و رزم لازم برای مقابله با هر تهدیدی را داریم.

محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز در این همایش گفت: سپاه هوشیار است و علم را از هرجا باشد کسب می‌کند. ما دانش را از مناطق مختلف دنیا جمع‌آوری و در کشور پایه‌ریزی و بنا می‌کنیم.