ساخت شناورهای چندمنظوره در بوشهر برای اولین بار
ساخت شناورهای چندمنظوره در بوشهر برای اولین بار

ندای استان: مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: : بوشهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منابع دریایی در حوزه‌های نفت، پتروشیمی و سایر فعالیت‌های مرتبط با دریا استان نخست کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ندای استان،”روح الله ارجمندی” شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای شناورسازی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مجموعه های صنایع دریایی استان به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب خود و نزدیکی به شهر، مزیتی راهبردی دارند که نسبت به سایر استان‌ها می‌تواند از آن بهره‌برداری مناسب در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مرتبط به عمل آورد.

وی با اشاره به سیاست‌های توسعه دریامحور و بیانات مقام معظم رهبری در این بخش افزود: مدیران استان باید به این سیاست‌ها عمل و آن را به خوبی پیگیری کنند.

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت احداث فرودگاه‌ها و جاده‌های مناسب در استان بوشهر تصریح کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها، مدیران، کارشناسان و کارگران در محیطی خوب و مناسب قادر به اجرای برنامه‌ها و توسعه این حوزه‌ها خواهند بود.

ارجمندی با اشاره به اهداف سفر ۲ روزه اخیر خود به استان بوشهر، عنوان کرد: برنامه بازدید از چند کارگاه کشتی‌سازی و تعمیرات دولتی، نیمه دولتی و خصوصی با همکاری اداره کل صمت استان باعث شد تا بتوانیم ظرفیت ها را شناسایی و کارهای مورد نیاز برای ساخت و نوسازی شناورها و صنایع فراساحل را بر اساس توانمندی این شرکت ها و کارگاه ها تقسیم بندی کنیم.

وی ادامه داد: آشنایی با توانمندی شرکت های کشتی سازی شهید محلاتی، صنعتی دریایی ایران صدرا، کارخانجات نوآوری صنایع دریایی و ناخدای جزیره و شرکت ایلکا در حین بازدید امروز نشان داد که استان بوشهر به بلوغ کاملی در زمینه ساخت شناورها رسیده است.

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این مجموعه‌ها توانایی ساخت انواع شناورهای فلزی و فایبر گلاس را در ظرفیت های مختلف دارند.

ارجمندی گفت: این فعالیت ها می تواند یک اطمینان کامل برای مسئولین کشور جهت حمایت مناسب، به ویژه در زمینه تجمیع تقاضا ها ارائه دهد.

ساخت شناورهای چندمنظوره در استان برای اولین بار آغاز شده است

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز اطلاع پیدا کردیم که در استان بوشهر برای نخستین بار در کشور ساخت شناوری آغاز شده است.

وی با اعلام این اقدام بسیار حائز اهمیت بیان کرد: شناور مولتی کت، یک شناور چندمنظوره است که برای پشتیبانی از مزارع پرورش ماهی در قفس طراحی شده است، این شناور قابلیت لایروبی و انجام یدک کشی را دارد و خدماتی مانند تامین و نگهداری در دریا را فراهم می‌کند.

ارجمندی اضافه کرد: در یک مجموعه خصوصی دیگر با رقابت در قیمت و زمان، توانسته‌اند بحث تعمیرات شناورهای آلومینیومی کشورهای حاشیه خلیج فارس را جذب کنند.

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: این مجموعه در ۱۲ فروند، تعمیرات در بخش های سه‌تایی انجام می‌دهد که نشان می دهد کارگاه ها و کارخانجات خصوصی کشتی سازی خصوصی به بلوغ کامل رسیده‌اند و در توسعه محل کسب شان نیاز به حمایت استان و وزارت صنعت دارند.

وی یادآور شد: با حمایت‌های مالی می‌توان به توسعه این کارگاه ها کمک کرد تا بازار خوبی داشته باشند.

ارجمندی با اعلام این که صنایع دریایی و کشتی‌سازی بیشتر صنایع دست محور در این استان هستند، عنوان کرد: هرگونه فعالیت در زمینه شناورسازی یا تعمیرات شناورها می‌تواند اشتغال زیادی را برای جوانان این منطقه به همراه داشته باشد.

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت عنوان کرد: مساله نخست کشور در حال حاضر اشتغال است.

وی ادامه داد: علاوه بر اشتغال، فعالیت در این زمینه می‌تواند جلوگیری از خروج ارز و حتی ارزآوری برای کشور و استان را به همراه داشته باشد.

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف، نیاز است که با همدیگر و با همکاری شرکت‌ها، در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری، تلاش کنیم تا بتوانیم بهره‌ای از حمایت‌های مالی و حمایت‌های دیگر در توسعه صنایع دریایی و شرکت‌ها داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این تلاش‌ها منجر به توسعه دریا محور در این استان راهبردی کشور شود.

  • منبع خبر : ایرنا