وعده جدید برای ساختمان جدید کلینیک مبعث بوشهر
وعده جدید برای ساختمان جدید کلینیک مبعث بوشهر

ندای استان: تنها پلی کلینیک تامین اجتماعی بوشهر در مرکز استان با نام “مبعث” از دهه ۷۰ در خیابان سنگی بوشهر خدمات دهی می کند، اما بارها وعده تخریب و نوسازی آن داده شده و به نتیجه نرسیده است.

به گزارش ندای استان، تازه ترین وعده در این خصوص توسط مدیر فعلی درمان تامین اجتماعی استان مطرح شده؛ طوری که “حسین اسماعیلی” در نشست پاسخگویی مدیران به میزبانی استانداری گفت: «قبلا قول هایی داده شده بود ولی تاکنون مجوز تخریب و احداث این پلی کلینیک نرسیده بود که اکنون این مهم عملی شده و پیگیر اقدامات اجرایی هستیم.»

به گفته اسماعیلی، باید مکان جدیدی برای اجاره پلی کلینیک مبعث بوشهر پیش بینی و سپس اقدامات لازم برای احداث ساختمان جدید دنبال شود که در این موارد در دستور پیگیری است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همچنین خبر داد که بزودی احداث درمانگاه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر هم آغاز می شود تا اتاق های طبقه هم کف آن آزاد شده و بتوان ظرفیت تخت های بیمارستانی را افزایش داد.

وی همچنین از فعال شدن بخش غربالگری سرطان در بیمارستان سلمان فارسی تا دهه فجر خبر داد و گفت: درمانگاههای دلوار و دیلم سال آینده افتتاح می شوند، برای شهر اهرم هم پیگیر خرید زمین جهت احداث درمانگاه هستیم. در شبانکاره هم مجوز احداث درمانگاه داریم که بزودی احداث خواهد شد.

اسماعیلی افزود: در سفر رییس جمهوری به استان توسعه بیمارستان مهر برازجان  به ۹۶ تخت، توسعه بیمارستان نبی اکرم عسلویه به ۶۴ تخت و توسعه فضای فیزیکی پلی کلینیک بوعلی کنگان با مشارکت ۳۰ میلیارد تومانی شورای راهبردی منطقه ویژه عسلویه مصوب شد که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان درباره انتقاد فرماندار جم به وضعیت درمانگاه این شهرستان گفت: تامین اجتماعی به ازای هر ۲۰ هزار بیمه شده می تواند درمانگاه عمومی احداث کند که با وجود اینکه در جم ۱۳ هزار بیمه شده داریم این درمانگاه احداث شده و پزشک، اورژانس و داروخانه دارد. البته تلاش داریم با تامین پزشک متخصص برای این مرکز، میزان رضایت مندی را بالاتر ببریم.