از سهم صنایع تا گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای استان
از سهم صنایع تا گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای استان

ندای استان:مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت:در قانون بودجه سال جاری از محل فروش گاز استان، ۲۷۵ همت ( هزار میلیارد ریال ) به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود که معادل ۲۵ درصد اعتبارات این سازمان است.

به گزارش ندای استان،« علی اکبر فقیه » روز یکشنبه در نشست « پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها» در استانداری بوشهر اظهار کرد: پیگیری پرداخت ارقام تکلیفی از محل فروش گاز به خزانه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به عنوان یک ضرورت دنبال و اجازه نمی دهیم مطالبات به حق دولت تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: ۹۹ درصد از ۱۸ میلیارد متر مکعبی که از خط انتقال تحویل می گیریم، به صنایع استان بوشهر تحویل و فقط یک درصد آن به بخش‌های عمومی و خدماتی اختصاص می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: از ۹۹ درصد سهم گاز صنعت استان بوشهر، ۷۲ درصد به پتروشیمی ها تحویل داده می شود.

فقیه ادامه داد: قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها به ازا هر متر مکعب، ۷۰ هزار ریال است که نسبت به قیمت گاز مشترکین خانگی که در تابستان یک هزار و ۳۵۰ ریال و در زمستان ۴۰۰ ریال است، تفاوت فاحشی دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته درآمد استان بوشهر از محل فروش گاز، ۵۱.۶ همت( هزار میلیارد تومان ) بوده که پیش بینی می شود با وجود افزایش قیمت گاز در بخش صنعت، این میزان در سال جاری به ۷۰ همت برسد.

ایرنا نوشت:مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۴۳ همت (هزار میلیارد تومان) گاز فروش رفته که  ۳۸ همت ( هزار میلیارد تومان) آن وصول شده است.

فقیه یادآور شد: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹ درصد روستاهای استان بوشهر از خدمات شبکه گازرسانی بهره‌مند و فقط جزیره خارگ و ۶ روستای صعب‌العبور بالای ۲۰ خانوار استان فاقد گازکشی هستند.

وی ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر، ۲ مصوبه گازرسانی به ۳۳ روستا ابلاغ شد که با تخصیص ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح‌ها اجرایی شده است.

فقیه با اشاره به وجود هشت هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در این استان، عنوان کرد: ۲۸۰ هزار مشترک گاز خانگی شهری و روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند هر چند که تاکنون ۵۰ هزار خانوار اقدام به گازکشی به منازل خود انجام نداده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: از ۶۵۹ صنایع کوچک و بزرگ استان بوشهر فقط ۹ صنعت بدون گاز بوده که در حال تهیه مقدمات گازدار کردن این صنایع هستیم.

وی با اشاره به اجرای «حفاری جهت‌دار افقی» به عنوان یک عملیات ویژه گازرسانی در دریا برای جزیره شیف شهرستان بوشهر، گفت: این روش برای اولین بار در شرکت گاز ایران در بوشهر اجرا و طی آن طرح گازرسانی از طریق عبور خط انتقال در بستر دریا به طول یک هزار و ۸۰۰ متر انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: به درخواست شرکت ملی گاز ایران، این شرکت معین گازرسانی به استان هرمزگان شده که برای اجرای ۶ طرح با اعتبار هشت همت ( هزار میلیارد تومان) با ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه گازرسانی به ۱۲ هزار انشعاب اکنون در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: اعتبارات مربوط به اجرای طرح‌های گاز استان هرمزگان که بخشی توسط شرکت گاز بوشهر در حال انجام است از طریق اعتبارات استان هرمزگان بوده و ریالی از اعتبارات بوشهر در این زمینه هزینه نمی‌شود.

فقیه یادآور شد: امسال به هفت هزار خانوار بوشهری برای گازکشی داخلی وام قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی پرداخت می‌شود.