مردم عالم بزرگ “سیدعلی‌نقی دشتی‌” را نمی‌شناسند
مردم عالم بزرگ “سیدعلی‌نقی دشتی‌” را نمی‌شناسند

به گزارش ندای استان،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی دشتی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تبریک آغاز امامت بقیه الله اعظم (عج) و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهرستان دشتی در تاریخ جنوب ایران و در منطقه خلیج فارس و حتی در جغرافیای فرهنگی و مقاومتی جهان نقش برجسته […]

به گزارش ندای استان،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی دشتی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تبریک آغاز امامت بقیه الله اعظم (عج) و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهرستان دشتی در تاریخ جنوب ایران و در منطقه خلیج فارس و حتی در جغرافیای فرهنگی و مقاومتی جهان نقش برجسته دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه از شهرستان دشتی به‌عنوان منطقه النور اسلامی در جنوب کشور نام برده می‌شود افزود: شخصیت‌هایی همچون سیدعلی نقی دشتی هنوز به خوبی معرفی نشده و مردم به خوبی این عالم بزرگ را نمی‌شناسند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه این عالم در عرصه مقاومت جنوب ایران نقش مهمی داشته است گفت: سیدعلی‌نقی دشتی در حوزه استکبار ستیزی و مقاومت زبان‌زد خاص و عام بوده است.

امام جمعه بوشهر  بر ضرورت برگزاری همایش دشتی‌شناسی در ابعاد مختلف تاکید کرد و افزود: برگزاری این همایش سبب می‌شود بهتر بدانید که وارث چه سرزمینی هستید و این سرزمین فرصت‌ها را ساخته و تهدیدات را برطرف کرده است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر تدوین سند توسعه و پیشرفت شهرستان دشتی افزود: نظام مشکلات شهرستان شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام و سند راهبرد برای حل آن نوشته شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اساسا ساختار سبک زندگی در تمام ابعاد است تصریح کرد: تدوین نظام مسائل و مشکلات شهرستان امری ضروری است که باید در شورای فرهنگ عمومی به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر ضرورت هوشیاری مدیران و مردم  در تهاجم فرهنگی تاکید کرد و گفت: دشمنان تلاش دارند شهرستان دشتی که در حوزه فرهنگی رشد خوبی داشته و در حراست از مبانی فرهنگی پیشگام است هدف قرار دهند ولی تاکنون نقشه‌های آنها خنثی شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه با کار علمی و دانش بنیان باید مشکلات را رفع کنیم اظهار داشت: برای توانمندی خانوارها طرح‌های اشتغال‌زایی در دشتی اجرا شود.

وی با بیان اینکه با کار علمی و دانش‌بنیان باید مشکلات را رفع کنیم افزود: باید فرهنگ اسلامی در شهرستان نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، درآمد سرانه مردم شهرستان دشتی را نگران کننده دانست و بیان کرد: باید در  حمایت از خانوارها طرح‌های اشتغال‌زا اجرا شود تا شاهد توانمندی اقتصادی خانوارها باشیم.

دشتی در ابعاد فرهنگ دینی و مذهبی سرآمد است

فرماندار دشتی نیز با بیان اینکه این شهرستان در ابعاد فرهنگ دینی و مذهبی جایگاه مهمی دارد گفت: شهرستان دشتی مهد علم ، فرهنگ، ایثار و شهادت است و اینکه امام جمعه بوشهر نسبت به مسائل فرهنگی شهرستان دغدغه دارد قابل تقدیر است.

بحرانی بیان کرد: در ایام اربعین حسینی موکب‌های دشتی به زائرین خدمت‌رسانی کردند که نشان از ارادت مردم نسبت به اهل بیت علیه‌السلام است.

وی شهرستان دشتی را در حوزه مسائل قرآنی سرآمد دانست و بیان کرد: این مهم نشان از ارتباط مستمر علما با مردم دشتی است.

فرماندار دشتی به اعتبارات حوزه فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: امسال ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی دشتی به حوزه فرهنگی اختصاص داده شده است و تلاش داریم تا پایان سال مالی این رقم افزایش یابد.

اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای دشتی توسط سپاه

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی هم باتاکید بر اینکه جهاد تبیین با جدیت دنبال می‌شود گفت: تلاش داریم اقدامات اساسی عمرانی در روستاهای محروم برگزار کنیم .

سرهنگ پاسدار محمد رضا زارعی تبار ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا باشکوه هر چه تمامتر در سطح شهرستان دشتی در حال برگزاری است .

وی با بیان اینکه ۱۰۱ پایگاه مقاومت در شهرستان دشتی فعال است افزود: دشتی در این عرصه رتبه برتر در سطح کشور کسب کرده و در زمینه عفاف و حجاب پیشگام است.

اجرا برنامه‌های فرهنگی در شهرستان دشتی با اولویت مدارس

امام جمعه دشتی هم با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی شهرستان با اولویت مدارس برگزار می‌شود اضافه کرد: مدیران با جدیت پیگیر مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشند.

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست با بیان اینکه جایگاه فرهنگ عمومی و اهمیت به آن امری مهم و ضروری است خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکیدات زیادی در زمینه فرهنگ عمومی دارند باید توجه زیادی به این امر داشته باشیم.

وی جایگاه شورای فرهنگ عمومی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: نقش فرهنگ عمومی در حفظ باورهای دینی و مصون ماندن جامعه و تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمنان اهمیت به‌سزایی دارد.

وی اجرا برنامه‌های فرهنگی شهرستان با همکاری مدیران مطلوب عنوان کرد و گفت: در سال جاری برنامه‌های فرهنگی با اولویت مدارس اجرا می‌شود.

  • منبع خبر : تسنیم