ندای استان:استاندار بوشهر روند ساخت تأسیسات آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعب نیروگاه اتمی بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال ساخته می‌شود.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در بازدید از روند ساخت آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعب نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم مردم این استان تأمین آب شرب است اظهار داشت: اقدامات مهمی در دولت سیزدهم در تکمیل، ساخت و راه‌اندازی تأسیسات آب‌شیرین‌کن انجام شده و تولید آب اکنون بیش از ۱۰۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون طرح‌های مهمی در شیرین‌سازی آب دریا در دست اجرا است تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن ۱۴۰ هزار مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید آب استان افزوده می‌شود.

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی آب‌شیرین‌کن بوشهر

استاندار بوشهر آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر را یکی از بزرگترین طرح‌ها در عرصه تولید آب شرب دانست و اضافه کرد: این طرح که با تلاش و همت سازمان انرژی اتمی ایران با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال وارد عرصه عملیات شده است تکمیل آن نقش مهمی در حل مشکل آب استان بوشهر دارد.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در تکمیل این طرح مهم و قدردانی از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در تحقق مطالبات مردم استان گفت: تکمیل آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی یک ضرورت است.

ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی تا ۱۰۵ هزار مترمکعب در روز

مجری طرح آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر هم با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۹ هکتار اجرایی شده است خاطرنشان کرد: در فاز نخست تولید آب از تأسیسات یاد شده ۷۰ هزار مترمکعب است که در مراحل بعدی تا ۱۰۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد.

مشایخ سرمایه‌گذاری این طرح را ۴۰ هزار میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی پیشرفت فیزیکی آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر را ۱۳ درصد دانست و بیان کرد: سازه مخزن آب تولیدی این طرح دارای ۴۵ درصد و سازه فیلتر شنی ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجری طرح آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر از خاک‌برداری ۳۰ هزار مترمکعبی حوضچه پمپ خانه این طرح دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ فاز نخست این طرح وارد مدار بهره‌برداری شود.