افزایش آمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در بوشهر
افزایش آمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در بوشهر

ندای استان:رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرگفت: در یک ماه گذشته آمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا افزایش یافته، اما به لحاظ علائم مشابه قبل است.

به گزارش ندای استان، دکتر زهرا سادات جلالیان افزود: سرماخوردگی، بدن درد، ضعف، گلودرد و در برخی موارد مشکلات گوارشی از علائم این بیماری در افرادی است که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی اضافه کرد: در موارد بستری به ویژه در افرادی که بیماری زمینه ای، چون دیابت، فشارخون، چاقی، نارسایی کلیوی، نارسایی قلبی دارند درگیری‌ها به ویژه درگیری ریوی شدیدتر است؛ در یک ماه گذشته تنها یک مورد فوتی داشتیم که آن هم فردی مسن با بیماری زمینه‌ای بوده است.

جلالیان توصیه کرد: مردم از حضور در اجتماعات پرهیزکنند یا در صورت حضور از ماسک استفاده کنند افراد مشکوک رژِم غذایی را رعایت و ازمایعات و نوشیدنی گرم استفاده کرده و استراحت و حفظ فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

وی بیان کرد: شیوع میکروب‌ها مربوط به آنفلانزا، کووید و ویروس سرماخوردگی قدیمی است و توصیه کرد تزریق واکسن به ویژه در افرادی که واکسینه نشده اند فراموش نشود.

جلالیان افزود:هم اکنون بیماران بستری مربوط به کووید هستند که بخش آن‌ها مجزا و ایزوله است و هم استانی‌ها می‌توانند با آسودگی خاطر از بخش اتاق عمل، درمانگاه بیمارستان با همه تخصص هایش در زمینه جراحی، اطفال وزنان استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما