احداث خط انتقال آب ۶ روستای دستستان عملیاتی شد
احداث خط انتقال آب ۶ روستای دستستان عملیاتی شد

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: خط انتقال آب بنداروز ویژه ۶ روستای شهرستان دشتستان واقع در جنوب برازجان با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شد.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خط انتقال آب بنداروز از جمله پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان بوشهر است که علاوه بر این روستا پنج روستای سرکره، نینیزک، ابوالفیروز، گندم ریز و حسن آباد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: این پروژه با دربرگیری ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک در حال احداث است که در افق ترسیم شده قادر به تامین آب پنج هزار مشترک خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: ظرفیت خط انتقال بنداروز حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است که براساس برنامه در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عالی ادامه داد: روستاهای تحت پوشش خط انتقال بنداروز در ابتدا آب شرب موردنیاز خود را از خط انتهایی شهر برازجان آب می‌گرفتند که با افزایش برداشت ناشی از افزایش جمعیت ومصرف آب تصمیم به احداث خط انتقال جدید برای روستاهای جنوب برازجان گرفته شد.

وی گفت: منبع تامین آب خط انتقال بنداروز، خط سوم آبرسانی بوشهر است که پس از وارد شدن به مدار آب روستاهای تحت پوشش از آب شهر برازجان مستقل می‌شود.

عالی یادآور شد: خط انتقال یاد شده به طول هفت کیلومتر و به قطر ۳۱۵ میلیمتر در حال احداث است که اتمام آن پایداری آب روستاهای هدف را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.