آزادی ۲ محکوم به قصاص نفس در بوشهر + تصویر
آزادی ۲ محکوم به قصاص نفس در بوشهر + تصویر

ندای استان:همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس و ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی با حضور رئیس کل دادگستری آزاد شدند.

به گزارش ندای استان،همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه ظهر امروز در مراسم ویژه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌های استان، قضات و مسئولان مختلف قضایی مراسم آزادی ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان مرکزی بوشهر برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با گرامیداشت هفته قوه قضائیه با استناد به آیات قرآن کریم اهمیت گذشت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: صلح و سازش و گذشت از تأکیدات قرآن کریم و ائمه طهارت علیه‌السلام است.

مهدی مهرانگیز گذشت اولیا دوم از قصاص نفس را حرکت بزرگ و مهم دانست و بیان کرد: در این راستا امروز اولیا دم از قصاص نفس گذشت کردند و از اولیای دم که با کرامت و شرافت این حرکت انجام داده‌اند قدردانی می‌شود.

وی از آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با هفته قوه قضاییه در استان بوشهر خبر داد و افزود: با کمک خیران و گذشت شاکیان، پرداخت تسهیلات و مشارکت نیکوکاران امروز همزمان با  آغاز هفته قوه قضاییه ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: به همین مناسبت مرخصی ۱۰ روزه به ۱۲۰ زندانی واجد شرایط استان بوشهر صادر شد.

آزادی ۷۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به رهایی ۲ محکوم به قصاص گفت: با تلاش شورای حل اختلاف زندان و مشارکت قضات و رئیس کل دادگستری استان بوشهر ۲ محکوم به قصاص نفس آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

سید محتشم حسینی آزادی ۷۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی در ۳ ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بدهی این زندانیان ۱۵۵ میلیارد تومان بود که با گذشت شاکیان و پرداخت کمک‌های بلاعوض خیران و ستاد دیه و تسهیلات بانک‌های عامل در سه ماه نخست امسال آزاد شدند.

وی اضافه کرد: با مشارکت خیران، نیکوکاران امروز همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر با کمک ۳٫۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض خیران و ستاد دیه، گذشت شاکیان، و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

مرخصی به ۲۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر مبلغ بدهی این ۳۰ زندانی ۶٫۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه ۲۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط ، از مرخصی ویژه هفته قوه قضاییه بهره‌مند شدند.

حسینی اضافه کرد: ۶۰ زندانی هم آزادی پایان حبس شامل آنان شد و به دستور رئیس کل دادگستری استان بوشهر از زندان آزاد شدند.

بررسی مشکلات زندانیان به حضور ۷۰ قاضی در زندان مرکزی بوشهر

همچنین رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه اعضای شورای قضایی و تعداد ۷۰ قاضی با حضور در زندان مرکزی بوشهر به مشکلات زندانیان رسیدگی کردند.