حق تمام بوشهری ها برخورداری از مزیت تعاونی مرزنشینی
حق تمام بوشهری ها برخورداری از مزیت تعاونی مرزنشینی

ندای استان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به مرزی بودن باید مردم تمامی شهرستان‌های این استان از مزیت تعاونی مرزنشینی برخوردار شوند.

به گزارش ندای استان، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به موارد مطرح شده از سوی وی در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: تعاونی مرزنشینان استان با حمایت‌های ویژه استاندار فعال شده اما با این وجود مرکز شهرستان‌های مرزی همچنان از مزیت این تعاونی بی‌بهره‌ هستند.

وی بیان کرد: مردم استان بوشهر مرزنشین هستند از این رو باید تمامی آنها از مزیت تعاونی مرزنشینان بهره‌مند شوند تا بخشی از مشکلات آنان ناشی از گرانی و افزایش قیمت‌ها کاهش یابد.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در صورتی که در عرصه اقتصاد دریا مورد توجه قرار نگیرد متحمل ضررهای هنگفتی می‌شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: اکنون در چابهار، خرمشهر و بخشی از مناطق استان هرمزگان ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی داده می‌شود ولی این میزان برای بوشهر ۲۰ درصد است که این چنین رویه‌ای با هیچ منطقی سازگاری نداشته و باید هر چه‌ سریع‌تر اصلاح شود.

وی افزود: همچنین برخی از اجناس که در طول تاریخ از بوشهر وارد می‌شده نیز واردات آن از استان گرفته شده است که باید تصمیم‌گیری شایسته‌ای در این حوزه لحاظ شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: در بوشهر که برخلاف سایر استان‌ها حمل و نقل ریلی وجود ندارد و بازرگانان کمتر مراجعه دارند با این حال درصد سود تخفیف بازرگانی استان باید بیشتر مناطق برخوردار از شبکه ریلی باشد.

وی افزود: با چنین رویه‌ای بازرگانان دیگر مناطق میلی به فعالیت در گمرک بوشهر پیدا نمی‌کنند که در این زمینه با هدف افزایش درصد تخفیف سود بازرگانی وزیر امور اقتصاد و دارایی قول مساعد به پیگیری داده است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: اجرایی شدن هر چه سریع‌تر منطقه آزاد تجاری دیگر مطالبه‌ای است که باید بزودی محقق شود چرا که معایب آن مانند افزایش قیمت زمین نصیب بوشهر شده ولی همچنان برکات آن به استان نرسیده است.

وی ادامه داد: اکنون پرونده‌های مالیاتی بسیاری از صنایع مانند نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر در پایتخت است که این فرایند منجر شده تا گردش مالی آنها نیز در بانک‌های استان رقم نخورد.

صفایی بوشهری ادامه داد: با هدف افزایش توان مالی بانک‌های استان و همچنین پرداخت مالیات صنایع به استان بوشهر باید گردش مالی واحدها به استان منتقل شود.

وی گفت: در ارتباط با حق آلایندگی نیز سازمان حفاظت محیط زیست باید میزان آلایندگی‌ها را مشخص کند تا حق آلایندگی استان به تمام و کمال گرفته شود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: مردم استان بوشهر نه تنها بار نظام نیستند بلکه همواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بال بودند و باید به آنان توجه ویژه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: دشمنان همواره دانشمندان هسته‌ای را ترور می کنند ولی با این وجود ایران اسلامی هیچگاه از پیشرفت‌های هسته‌ای عقب نخواهند نشست.

صفایی بوشهری ادامه داد: دشمن در حالی به دنبال توقف پیشرفت‌های هسته‌ای کشور است که بارها عنوان شده ایران سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی تولید نمی‌کند.

وی اظهار کرد: با این حال آمریکا علاوه بر تولید سلاح هسته‌ای از این سلاح استفاده کرده ولی با چشم بستن بر روی اقدام‌های خود، برای ایجاد ممانعت در مسیر موفقیت‌های ایران تلاش می‌کند.