بوشهر چهارمین استان نابارور کشور
بوشهر چهارمین استان نابارور کشور

ندای استان:برجوئی‌فرد گفت: هزینه نگهداری سالمندان زیاد است و درصورتی‌که همین روند جمعیت پیش رود در آینده با مشکلات متعددی بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش ندای استان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی بوشهر گفت: قرار گرفتن بوشهر در رده چهارمین استان نابارور کشور زنگ خطری است که ضرورت تامین زیرساخت‌ها برای درمان زوج‌های نابارور و تغییر فرهنگ فرزندآوری را دو چندان می‌کند.

قاسم برجوئی‌فرد اظهار کرد: برای تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری چاره‌ای جز تغییر نگرش فرهنگی به موضوع جمعیت نداریم.

وی افزود: البته در کنار تمایل کم زوج‌های جوان به ازدیاد فرزند و ناباروری ۱۶ درصدی زوجین، با مشکل افزایش سن ازدواج و فرصت اندک برای فرزندآوری مواجه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی بوشهر تصریح کرد: پیش‌بینی شده در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور ایران بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بر اساس نرخ باروری جمعیت کشور به ۳۱ میلیون نفر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بعد اقتصاد و معیشت در ازدواج دارای اهمیت ویژه است افزود: در بحث افزایش جمعیت و موضوع فرزند آوری نمی‌توان بحث اقتصادی را نادیده گرفت اما اگر جمعیت کشور کاهشی شود حتی در بعد اقتصادی نیز تأثیرات بدی برجای خواهد گذاشت.

برجوئی‌فرد بیان کرد: هزینه نگهداری سالمندان زیاد است و د رصورتی‌که همین روند جمعیت پیش رود در آینده با مشکلات متعددی بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: نگرش فرهنگی در بحث جمعیت تأثیر فراوانی گذاشته است بنابراین باید نگرش فرهنگی مردم را در این خصوص تغییر داد.