اهالی چاپ و تبلیغات در بوشهر برای پاسداشت زبان فارسی پیشگام شوند
اهالی چاپ و تبلیغات در بوشهر برای پاسداشت زبان فارسی پیشگام شوند

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کانون‌های آگهی و تبلیغات، چاپخانه‌ها و تابلوسازها باید نما و ظاهر شهر را به سمتی سوق دهند که زبان فارسی و کلمات اصیل، معنادار و نجیبی مانند غیرت، شجاعت و همت ترویج پیدا کند.

به گزارش ندای استان،عبدالرحیم افروغ روز یکشنبه در گردهمایی و هم اندیشی اهالی چاپ و تبلیغات استان بوشهر با محوریت بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی اظهار کرد: کلمات فاخر زبان فارسی در صورت پاسداشت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و حتی می‌تواند به اصلاح برخی از آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی افزود: خدشه به زبان فارسی خدشه وارد کردن به اعتقاد، اصول و ارزش‌ها است از این رو باید از زبان فارسی به عنوان یکی از جدی ترین المان‌های هویتی به صورت جانانه مراقبت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: زبان فارسی سبب شده تا امروز ایران اسلامی از نظام و ارزش بالایی برخوردار و در دنیا صاحب سبک و نام باشد.

افروغ ادامه داد: کانون‌های آگهی و تبلیغات، چاپخانه‌ها و تابلوسازها استان بوشهر مشکلاتی در بخش‌های مختلف دارند که تلاش‌های بسیار خوبی برای رفع آنها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: فعالان چاپ و تبلیغات غیرت و تعصب به زبان فارسی دارند از این رو باید همگام با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با کلماتی که از زبان غیرفاسی و بیگانه می‌آید مقابله کنند چراکه در غیر این صورت جامعه دچار چالش می‌شود.

افروغ تاکید کرد: فعالان عرصه چاپ و تبلیغات به عنوان تولیدکننده محصول باید نهایت تلاش خود را برای کمک به پاسداشت زبان فارسی بکار گیرند.

وی گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی انتظار می‌‎رود فعالان چاپ و تبلیغات در اعیاد و مناسبت‌های مختلف رسالت خود را در بخش تبلیغات محیطی محقق کنند.

افروغ یادآور شد: استان بوشهر بزودی میزبان بزرگ نویسندگان در زمینه داستان کودک و نوجوان ‌می‌شود و پیش از این نیز رویدادهایی در حوزه فیلم و تئاتر میزبانی کرده است که فعالیت چاپ و تبلیغات در چنین رویدادهایی منجر به نشاط اجتماعی و انبساط روحی می‌شود.