بانوان بوشهری بیش از ۹۰ درصد از داوطلبان آزمون استخدامی
بانوان بوشهری بیش از ۹۰ درصد از داوطلبان آزمون استخدامی

ندای استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته آموزگاری امروز با حضور ۶ هزار و ۴۸۴ داوطلب استان شامل ۵ هزار و ۸۷۰ نفر زن و ۶۱۴ نفر مرد در ۳۳ حوزه امتحانی برگزار شد.

به گزارش ندای استان،علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته آموزگاری صبح امروز با حضور ۶ هزار و ۴۸۴نفر از داوطلبان این استان  شامل ۵ هزار و ۸۷۰ نفر زن و ۶۱۴ نفر مرد در ۳۳ حوزه امتحانی برگزار شد، اظهار داشت: در آزمون استخدامی رشته آموزگاری، ۲۸۷ جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند که از این تعداد ۵۰ نفر سهمیه آموزش وپرورش استثنایی است.

وی افزود: آزمون استخدامی امروز در ۱۰ حوزه شهرستان دشتستان، پنج حوزه شهرستان گناوه و ۱۷ حوزه شهرستان دشتی توسط آموزش و پرورش استان و یک حوزه توسط سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس برگزار شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به زودی ثبت‌نام در آزمون‌های استخدامی رشته‌های دبیری و پرورشی توسط سازمان سنجش شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: سهمیه اولیه استان در آزمون استخدامی رشته‌های دبیری ۲۹۰ نقر و در رشته‌های پرورشی و مراقب سلامت ۲۲۰ نفر است.

این مقام مذکور ادامه داد: پذیرفته‌شدگان در این سه آزمون، از مهر ماه ۱۴۰۲ در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند. ۳۸۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز از سال تحصیلی آینده، فعالیت آموزشی و پرورشی خود را در مدارس شروع می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به پذیرش ۳۹۰ نفر در کنکور سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان گفت: هنوز سهمیه استان برای جذب در دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۲ اعلام نشده است.

علی موحدی: یک‌هزار و ۸۰۰ فرهنگی استان واجد شرایط بازنشستگی هستند که پیش‌بینی می‌کنیم یک‌هزار و ۲۰۰ نفر، متقاضی بازنشستگی بوده و بقیه همچنان در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشند.