حمایت از گروه‌های موسیقی محلی بوشهر برای اجرا در خارج از کشور
حمایت از گروه‌های موسیقی محلی بوشهر برای اجرا در خارج از کشور

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت در راستای توسعه هنر موسیقی در استان بوشهر مصوبه احداث هنرستان موسیقی پسرانه در بوشهر گرفته شده است که این مهم با تامین مکان موردنیاز هنرستان، محقق می‌شود.

به گزارش ندای استان،عبدالرحیم افروغ روز پنج‌شنبه در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در استان بوشهر اظهار کرد: اعزام گروه‌ها براساس ضوابط و شرایطی مشخص است که سقف نفرات گروه‌های اعزامی نیز چهار نفر تعیین شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه علاوه بر حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از ظرفیت بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد تا هنرمندان استان بتوانند هنر خود را در خارج از کشور عرضه کنند.

افزوغ یادآور شد: هنرمندان برای برخورداری از حمایت در اعزام و اجراء در خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان جزئیات بیشتر آن قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: برخلاف پیش‌بینی‌ها امسال هنرمندان استان بوشهر در رشته موسیقی استقبال خوبی از جشنواره فجر داشتند و نشان دادند که با وجود برخی مسائل و مشکلات موجود در جامعه همچنان متعهد به حضور در جشنواره هستند.

وی عنوان کرد: در ادامه راه نیز همه با هم در یک فضایی صمیمی و در عین وجود مسائل و مشکلات در کنار هم خواهیم ایستاد و یقین داریم در آینده نزدیک اقدام‌هایی گره‌گشا برای حل مشکلات جامعه انجام خواهد شد.

افروغ اظهار کرد: در راستای توسعه هنر موسیقی در استان بوشهر مصوبه احداث هنرستان موسیقی پسرانه در بوشهر گرفته شده است که این مهم با تامین مکان موردنیاز هنرستان، محقق می‌شود.

وی بیان کرد: هنر به طور صرف یک تنوع نیست و بلکه غایت بشریت و انسان‌ها در جامعه دنبال می‌کند.

افروغ ادامه داد: در برخی از اوقات یک تابلو و یا قطعه موسیقی چنان در انتقال پیام نقش آفرین می‌شوند که این مهم با هیچ کار و پروژه ای قابلیت تحقق ندارد و این میزان از تاثیرگذاری بخوبی جایگاه و اهمیت مقوله فرهنگ و هنر را مشخص می‌کند.

در این آیین از گروه‌های موسیقی شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر استان بوشهر تجلیل شد.

گروه “پوری بند” بندر کنگان با مدیریت رحیم پور درخش، گروه موسیقی محلی “شبدیز” بوشهر با مدیریت محسن حیدریه، گروه موسیقی محلی “شیلو” با مدیریت امید سیما، گروه سنتی آئینی “حصیر” بندر کنگان با مدیریت جلیل ملاح کنگانی ، گروه پاپ “شعبانی” با مدیریت آرش شعبانی و گروه “باربد” جزیره خارگ با مدیریت عباس حیدری با اجرا سنتی – آئینی گروه‌های شرکت در جشنواره موسیقی فجر استان بوشهر بودند

  • منبع خبر : ایرنا