استفاده از ۲ شناور پیشرفته برای حفاظت از محیط زیست دریایی بوشهر
استفاده از ۲ شناور پیشرفته برای حفاظت از محیط زیست دریایی بوشهر

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۲ شناور پیشرفته برای حفاظت از محیط زیست دریایی در بندر بوشهر بکارگیری شده است.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عصر سه‌شنبه در بازدید معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مجتمع بندری نگین در بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های دریایی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او حفظ محیط زیست در کنار فعالیت‌های توسعه بنادر را یک الزام و ضرورت عنوان کرد و ادامه داد: نگاه ویژه‌ای به مسائل زیست محیطی داشته و تاکید خاصی بر رعایت استانداردها در این حوزه داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: رعایت شرایط زیست محیطی از پیش‌شرط‌ها و الزامات ضروری برای توسعه پایدار و رونق مجتمع بندری نگین است.

او بیان کرد: هر گونه فعالیت در مجتمع بندری نگین تنها با هدف ایجاد شغل است که با وجود اهمیت اشتغال جوانان این مهم باید با کمترین آسیب ممکن به محیط زیست انجام شود.

شکیبی‌نسب بیان کرد: ایجاد اشتغال و حفاظت از محیط زیست دو اصل مهم و اولویت دار هستند که باید همگام با یکدیگر پیش بروند چراکه دنبال کردن هر کدام از این موضوع‌ها به تنهایی گره‌ای از کار باز نمی‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: برای حفاظت از محیط زیست دریایی دو شناور پیشرفته در بندر بوشهر به کار گرفته شده است.

او افزود: یکی از این شناورها، دریاپاک است که از نظر برخورداری از استانداردهای مقابله با آلودگی دریایی به عنوان تنها شناور منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود.