جمع‌آوری قلیان از کافه‌های ساحلی بوشهر
جمع‌آوری قلیان از کافه‌های ساحلی بوشهر

ندای استان:کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از جمع‌آوری عرضه قلیان در پارک‌ها و نوار ساحلی این شهر خبر داد.

به گزارش ندای استان،رضا تندی با بیان اینکه یکی  از مسائلی که امروزه سلامت افراد را به خطر می‌اندازد  افزایش مصرف قلیان در جامعه است، اظهار کرد: مصرف دخانیات سبب ابتلا به بیماری‌های گوناگون و آسیب به فضای سبز شهری و آلودگی محیط‌زیست می‌شود.
وی اضافه داشت: سن شروع مصرف دخانیات در کل کشور و به‌ویژه استان بوشهر در سال‌های اخیر به ۱۳ سال و مقطع دبستان رسیده و نکته قابل‌تأمل، رتبه اول استان بوشهر در گرایش زنان و دختران به قلیان و سیگار است.
این کارشناس افزود: در همین خصوص و به دنبال دستور مقام قضایی طرح ضربت جمع‌آوری قلیان از کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های نوار ساحلی شهر بوشهر توسط ۳ اکیپ از بازرسان بهداشت محیط به همراه مأمورین نیروی انتظامی انجام شد که با تلاش این بازرسان تعداد ۶۰ عدد قلیان جمع‌آوری و معدوم شد.
کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مراکز ترک دخانیات آمادگی دارند تا با ارائه مشاوره مناسب، به افراد متقاضی ترک دخانیات کمک کنند تا با ترک سیگار و قلیان زندگی سالم‌تری را برای خود و عزیزانشان به ارمغان بیاورند.