آغاز یک طرح اقتصادی در عسلویه توسط ستاد اجرایی فرمان امام
آغاز یک طرح اقتصادی در عسلویه توسط ستاد اجرایی فرمان امام

ندای استان:عملیات اجرایی یک طرح اقتصادی صنایع پایین دستی با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون دلار با هدف تولید ۴۵۰ هزار تن پروپیلن و پلی پروپیلن در عسلویه آغاز شد.

 به گزارش ندای استان،معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: عملیات اجرایی طرح PDH و صنایع پایین دستی پروپیلن در شرکت پتروشیمی تدبیر عسلویه با سرمایه‌گذاری خارجی و ستاد اجرایی حضرت امام آغاز شد.
سید مصطفی سید هاشمی در مراسم  آغاز عملیات اجرایی و خاکبرداری این طرح بزرگ گفت: این طرح همسو با سیاست تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است که ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن پروپیلن و پلی پروپیلن را دارد.
به گفته وی هدف از اجرای طرح جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع پتروشیمی و صادرات است که سالانه حدود ۵۱۰ میلیون دلار ارزش افزوده و ارزآوری ملی خواهد داشت.
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: حدود ۸۵۰ میلیون دلار برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری شده که مقدمات تامین اعتبار آن انجام شده است.
وی گفت: این طرح قرار است در مدت ۴ سال به تولید محصول برسد و در زمان ساخت و پس از آن از متخصصان بومی استفاده شود.
سید هاشمی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه خودروی سنگین کار خاکبرداری را آغاز کردند و پیش‌بینی می‌شود در دوران ساخت هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و چهار هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شوند.
وی بیان کرد: طرح pdh و زنجیره پایین دستی از جمله طرح‌های زنجیره ارزش پروپان است که با اجرایی شدن آن سالانه حدود ۵۳۶ هزار تن پروپان که در حال حاضر به صورت نیمه خام صادر می‌شود به محصولات مورد نیاز صنایع پایین دستی تبدیل می‌شود.
به گفته وی محصول تولیدی در صنعت خودروسازی، تولید الیاف، تسمه‌های پلاستیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی و ساخت لوله‌ها کاربرد دارد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما