رهایی ۲ محکوم به قصاص در بوشهر
رهایی ۲ محکوم به قصاص در بوشهر

ندای استان:حسینی گفت: این محکومان که از سال ۱۳۹۲ به جرم قتل در زندان هستند با گذشت خانواده‌های مقتول و تلاش دست‌اندرکاران از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ندای استان،سید محتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، ترویج فرهنگ گذشت و توجه به صلح و سازش را یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های شورای حل اختلاف زندان‌های استان دانست و اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از همه راهکارها با همکاری معتمدان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به رهایی ۲ نفر محکوم به قصاص نفس در استان بوشهر بیان کرد: یکی از محکومان به قتل در درگیری سال ۱۳۹۲ در استان گلستان محکوم به قصاص نفس شد که پس از ۹ سال حبس در زندان مرکزی بوشهر با تلاش شورای حل اختلاف زندان، ستاد صبر، همکاری معتمدان و با جلب رضایت اولیا دم، از چوبه دار نجات یافت.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: فرد دیگری که در درگیری منجر به قتل شده بود و در زندان برازجان ۹ سال حبس گذرانده است پای جوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف زندان، معتمدان و جلب رضایت خانواده مقتول مورد بخشش قرار گرفت.

حسینی با بیان اینکه تاکنون اقدامات مهمی در رهایی محکومان به قصاص نفس انجام شده است، تصریح کرد: با احتساب رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار در سال جاری تاکنون ۱۹ زندانی محکوم به قصاص با همکاری شورای حل اختلاف زندان، معتمدان، ستاد صبر و همیاران صلح و سازش و گذشت اولیا دم از اجرا حکم قصاص رها شده‌اند.