آغاز سفر دوم شناورهای باری گناوه به کشورهای حاشیه خلیج فارس
آغاز سفر دوم شناورهای باری گناوه به کشورهای حاشیه خلیج فارس

ندای استان:مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: بر اساس ابلاغیه دریافتی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سفر دوم شناورهای باری سنتی این شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس از روز جاری آغاز شد.

به گزارش ندای استان،سیدعلی موسوی گمارانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز سفر دوم شناورها در سامانه جامع دریایی زیر نظر وزارت صمت، گمرک و اداره بندر ودریانوردی به این مدیریت در روز جاری ابلاغ شد.

وی اظهارداشت: لنجداران در سفر دوم طبق مصوبه قبلی می توانند ۹۷ قلم کالا که از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجاز اعلام شده بود را وارد کنند.

گمارانی گفت: شناورهای این شهرستان که قصد خروج به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارند، می‌توانند برای اخذ مجوز و مانفیست به این تعاونی مراجعه کنند.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه افزود: لنج‌های سنتی چرخه و نیروی محرک بندر گناوه هستند و نه تنها در کشورهای حاشیه خلیج فارس بلکه در دیگر بندرهای جهان جایگاه خاصی دارند.

وی ادامه داد: زندگی و معیشت مردم بنادر استان بوشهر بویژه در شمال این استان با دریا و دریانوردی گره خورده است و به علت نبود کارخانجات و صنایع پتروشیمی، شغلی به غیر از آن ندارند.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه دولت لایحه ۲ فوریتی کالای ملوانی به مجلس ارایه داده است انتظار داریم تا قبل از مصوب شدن اصلاحاتی که متناسب با موقعیت بندری و کالاهایی که تناسب با این منطقه داشته باشد، در آن صورت گیرد.

گمارانی یادآورشد: ۶۰۰ شناور باری سنتی در این شهرستان فعال است.