اعضای بدن مادر دیّری نجات بخش چند بیمار شد
اعضای بدن مادر دیّری نجات بخش چند بیمار شد

ندای استان:باقزی گفت:اعضای بدن مادر ۳۹ ساله‌ی اهل شهرستان دیّر با تائید مرگ مغزی اهدا شد.

به گزارش ندای استان،علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر کنگان، با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ مورد اهدا عضو بیماران مرگ مغزی در استان بوشهر صورت گرفت، اظهار داشت: مادر مهربان شهرستان دیر با اهدا عضو ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد.

وی با بیان اینکه برداشت اعضا بیمار مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان انجام شد، گفت: این جراحی نهمین برداشت عضو در سال جاری در استان بوشهر به شمار می‌رود.

رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بی‌شک اهدا عضو ماحصل ایثار خانواده‌هایی است که در بدترین شرایط روحی خود حاضر به بخشش می‌شوند تا بتوانند جان ‌دوباره به دیگر بیماران ببخشند.

باقری با بیان اینکه اهدا کننده عضو، بانوی ۳۹ ساله از شهرستان دیر بود که متأسفانه به دنبال خونریزی وسیع مغزی دچار مرگ مغزی شد خاطرنشان کرد: پس از انتقال این بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و با وجود تلاش‌های همکاران پزشک و پرستار متأسفانه مرگ مغزی بیمار تأیید شد.

وی اضافه کرد: با رضایت خانواده آن مرحومه در خصوص اهدا عضو ، مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه ضمن هماهنگی‌های لازم با تیم پیوند شیراز با حضور اسلامیان، ارگان‌های کبد و کلیه‌های وی برداشت شد.

رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به مسدود بودن جاده کنگان به شیراز در محور فیروزآباد، با همکاری مرکز مدیریت اورژانس استان بوشهر، بالگرد اورژانس ۱۱۵ ارگان‌های برداشت شده را به همراه تیم جراح به بیمارستان بوعلی سینا شیراز منتقل شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان هم گفت: نخستین برداشت عضو کنگان در سال جاری در این بیمارستان انجام شد و سومین برداشت عضو این بیمارستان است.

  • منبع خبر : ایسنا