بوشهر میزبان نمایشگاه بین‌المللی خرما
بوشهر میزبان نمایشگاه بین‌المللی خرما

ندای استان:نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه بین المللی خرما اواخر دی‌ماه در نمایشگاه بین المللی بوشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش ندای استان،ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره برنامه‌ریزی مسؤولان برای برگزاری نمایشگاه خرما در روز‌های پایانی دی‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی بوشهر، اظهار داشت: یکی از دغدغه کشاورزان فروش و صادرات خرما است که این نمایشگاه ظرفیت مهمی برای رفع نگرانی تولیدکنندگان خرما و صنایع فرآوری این محصول فراهم می‌کند.

وی توسعه صادرات خرما را ضروری دانست و افزود: خریداران عمده داخل و خارج از کشور در جشنواره و نمایشگاه خرما حضور خواهند داشت که باید از این ظرفیت برای فروش و صادرات خرما استفاده شود.

این مقام مسؤول بیان کرد: نمایشگاه خرما باید با هدف کمک به معضل نخلداران برپا شود و اگر فقط برای نمایش و عرضه محصول در مدت چند روز باشد، آورده‌ای نخواهد داشت.

رضایی اعلام داشت: اکنون مقدار زیادی خرمای کشاورزان در سردخانه‌ها و انبار‌ها نگهداری می‌شود که انتظار کشاورزان از مسؤولان فراهم کردن شرایط برای فروش محصول خرمای آن‌ها است.

وی با اشاره به مشکلات نخلداران و کشاورزان، تاکید کرد: مجلس همواره در کنار دولت از بخش خصوصی حمایت کرده و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید نقش آفرینی بیشتری ایفا کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتاق بازرگانی، پیشنهادات خود در زمینه تقویت تولید و بهبود صادرات محصول را به طور کارشناسی به ما ارائه کند تا در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام مسؤول عنوان کرد: تامین سرمایه در گردش برای فعالان خرما اعم از تولیدکنندگان و سردخانه داران و فعالان صنعت بسته‌بندی و صنایع تبدیلی لازم و ضروری است و علاوه بر بانک کشاورزی، سایر بانک‌ها نیز باید در این زمینه کمک و همکاری کنند.

ابراهیم رضایی از رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی و آبزیان از استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: کشور‌های روسیه و عراق آمادگی بالایی برای خرید محصولات کشاورزی و آبزیان از این استان دارند و اگر بسته‌بندی مناسب و صادراتی انجام شود و کیفیت محصولات نیز بالاتر برود، استقبال خوبی خواهد شد.

  • منبع خبر : فارس