جمع آوری ۱۳۰ مشعل گاز در پارس جنوبی
جمع آوری ۱۳۰ مشعل گاز در پارس جنوبی

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۱۳۰ مشعل گاز صنایع و تاسیسات در منطقه پارس جنوبی شناسایی شده که بر اساس مصوبه دولت جمع‌آوری و بازیافت می‌شود.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به آلودگی هوا در جنوب استان بوشهر به علت فعالیت صنایع در این منطقه بیان کرد: سند طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های زیست محیطی در مناطق صنعتی جنوب استان بوشهر تدوین شده و همه پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی موظف به اجرای آن هستند.
وی به پیشرفت طرح‌های کاهش آلایندگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عسلویه و کنگان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز جمع‌آوری و بازیافت گاز در حال سوخت پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی خبر داد و گفت: ایجاد تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب، جمع‌آوری و بازیافت گاز‌های مشعل صنایع پارس جنوبی و مدیریت پسماند و حفاظت از خاک در منطقه ویژه پارس مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی کاهش آلایندگی در منطقه پارس جنوبی، ادامه داد: ۱۳۰ مشعل گاز صنایع و تاسیسات در منطقه پارس جنوبی شناسایی شده که بر اساس مصوبه دولت جمع‌آوری و بازیافت می‌شوند.
قلی‌نژاد عنوان کرد: بر اساس مصوبه دولت آخرین زمان اجرای طرح جمع‌آوری گاز مشعل‌های تاسیسات پارس جنوبی تا سال ۱۴۰۲ خواهد بود.