کشف ۸.۵ تن مواد مخدر در استان بوشهر
کشف ۸.۵ تن مواد مخدر در استان بوشهر

ندای استان:دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: نهاد‌های مبارزه با سوداگران مرگ در ۷ ماه امسال ۸.۵ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

به گزارش ندای استان،عقیل خرم‌آبادی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر پیشگیری از اعتیاد در مراکز آموزشی را یکی از برنامه‌های این شورا عنوان کرد و افزود: در هفته پیشگیری از اعتیاد از ۲۲ تا ۲۸ آبان برنامه‌های مختلفی در استان بوشهر اجرا شد.
وی برگزاری برنامه مشاوره، نمایشگاه آثار مصرف مواد مخدر، برنامه‌های نشاط اجتماعی و پخش فیلم را از  جمله برنامه‌های هفته پیشگیری از اعتیاد در فضا‌های آموزشی دانست گفت: آموزش همگانی از جمله اولویت‌های اجرایی این نهاد برای مقابله با مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال گروه‌های مختلفی تحت پوشش دوره‌های آموزشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر قرار گرفتند، از اجرای طرح یاری‌گران زندگی در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح برای پیشگیری از شیوع مصرف موادمخدر در سطح مدارس اجرایی شده است.
وی با تاکید براینکه مبارزه قاچاقچیان مواد مخدر در استان بوشهر با جدیت در حال انجام است، افزود: در ۷ ماه امسال ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوی نهاد‌های مبارزه با سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز تهدید به اعتیاد در خانواده‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروزه همه خانواده‌ها در معرض تهدید بلایای خانمان‌سوز اعتیاد هستند و لازم است خانواده‌ها از آموزش لازم در این زمینه برخوردار شوند.
اکبر پورات بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و انجام کار‌های فرهنگی در این زمینه در استان تاکید کرد و افزود: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد استان در این راستا بسیار حیاتی و تاثیرگذار است.
پورات با اشاره به دستور وزارت کشور مبنی بر جمع‌آوری کامل معتادان متجاهر از نقاط مختلف اجتماع، عنوان کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان بوشهر از سوی دستگاه‌های مربوط، خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد و با راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶، این استان در این زمینه عملکرد بسیار موفقی داشته است.
وی حمایت از درمان معتادان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اعتیاد یک نو بیماری قابل درمان است و برای درمان و پس‌از‌آن حمایت‌های لازم از جامعه هدف انجام می‌شود که یکی از مهمترین طرح‌ها ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان است. دولت سیزدهم تسهیلاتی در اختیار بهزیستی قرار داده که واجدین شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: نیروی انتظامی از سال گذشته تا کنون با شدت و قاطعیت تمامی مسیر‌های تردد استانی را حراست و حفاظت کرده که این موضوع سبب شد قاچاقچیان مواد مخدر به گونه‌ای قابل توجه در اهداف خود ناکام بمانند و پس از دستگیری به محاکم قضایی تحویل داده شوند.
وی با بیان اینکه توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد و اشتغال‌زایی برای آنان نقش مهمی در اثربخشی برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر دارد تاکید کرد: باید صیانت از بهبودیافتگان و تشکیل کمیته اشتغال و توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر قرار بگیرد.