ایمن‌سازی ۲۰ روستای بوشهر در برابر سیلاب
ایمن‌سازی ۲۰ روستای بوشهر در برابر سیلاب

ندای استان:استاندار بوشهر با بیان اینکه در زمان حاضر باید ایمنی ۱۵۶ روستای استان در برابر سیلاب فراهم شود، از ایمن سازی ۲۰ روستا با اعتبارات سفر رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری استان، روان آب ناشی از بارش باران در استان را حدود ۳ میلیارد مترمکعب در سال دانست و افزود: این میزان آب با عبور از استان بوشهر راهی خلیج فارس می‌شود که با ساخت سد می‌توان از هدرفت این میزان آب جلوگیری کرد.
وی ظرفیت آبگیری سد‌های در حال ساخت و بهره‌برداری در استان بوشهر را ۱.۵ میلیارد مترمکعب دانست و ادامه داد: ۲ سد دشت پلنگ و دالکی به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۱۵ و ۳۷ درصد در حال اجرا است که تکمیل آن‌ها نقش مهمی در مهار آب‌های روان دارد.
استاندار بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری ساخت سد دالکی با ظرفیت ۲۷۰ میلیون مترمکعب ۲ هزار میلیارد تومان است که تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.
وی از تصویب یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ادامه ساخت سد دالکی تا ۳ سال آینده خبر داد و افزود: با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی زمینه مهار ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب فراهم می‌شود.
محمدی‌زاده با بیان اینکه برای طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است عنوان کرد: با تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان در عرصه آبخیزداری از هدررفت ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب جلوگیری می‌شود.
وی طرح‌های جنگل‌کاری را مهم دانست و گفت: طرح‌های بیابان زدایی، جنگل‌کاری و استفاده از پساب فاضلاب برای توسعه فضای سبز مورد توجه ویژه قرار دارد.