فضای آرام استان بوشهر در شب‌های پاییزی
فضای آرام استان بوشهر در شب‌های پاییزی

ندای استان:با وجود فراخوان ضد انقلاب برای تعطیلی بازار و کشاندن مردم به خیابان‌ها در استان بوشهر، این بار نیز تیرشان به سنگ خورد.

به گزارش ندای استان، در حالی که جریان ضد انقلاب از طریق شبکه های اجتماعی خواستار تعطیلی بازار و کشاندن مردم و صاحبان کسب و کار در استان بوشهر به خیابان ها شده بود، مردم هشت شهرستان این استان به این نوع فراخوان ها بی توجهی کردند.

بررسی های میدانی خبرنگاران ایرنا در شهرهای بوشهر و گناوه نشان می دهد که درب بیشتر مغازه های این دو شهر بر روی مردم باز بوده و بازار به شکل معمول و مطابق با روزهای گذشته فعال بوده است.

در طی ۲۴ ساعت گذشته در هشت شهرستان استان بوشهر، فضایی کاملا آرام گزارش شده و فقط تعدادی معدود و اندکی از بازاریان شهرهای بوشهر و گناوه در ابتدای ساعات کاری بعد از ظهر امروز اقدام به پایین کشاندن کرکره های خود کردند که پس از ساعتی و با مشاهده جریان معمول داد و ستد در بازار، آنها نیز کرکره ها را بالا کشیدند.

فرماندار شهرستان بوشهر در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در ساعات اولیه امشب، تعداد ۲۰ نفر اغتشاش گر در حالی که سوار بر موتورسیکلت شده بودند بخشی از خیابان های شهر بوشهر را مسدود و سبب ایجاد ترافیک شدند.

صالح رحیمی افزود: به محض رویت پلیس، این موتورسواران و حدود ۲۰ نفر که با آنها همراهی می کردند، محل را ترک و در یکی از خیابان های منتهی به ساحل بوشهر اقدام به آتش زدن لاستیک و مخازن زباله شهری کرده اند.

وی ادامه داد: هیچ گونه همراهی مردم با این معدود اغتشاگران گزارش نشده و شعارهای هنچارشکنانه ای نیز به گوش نرسیده است.

فرماندار بوشهر عنوان کرد: صبح و بعد از ظهر امروز قریب به اتفاق مغازه های بازار بوشهر دایر بوده و تا ساعت ۲۱ امشب نیز شاهد داد و ستد بوده ایم.

فرماندار شهرستان گناوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت این شهرستان نیز آرام و هیچ گونه تجمعی در این شهرستان رخ نداده است.

محمد تقی صفری افزود: تا پیش از ظهر امروز بیش از ۹۰ درصد بازار بندر گناوه فعال بوده و از بعد از ظهر نیز روال عادی و معمولی در بازار مانند روزهای گذشته حاکم شده است.

وی افزود: جریان ضد انقلاب، از طریق شبکه های مجازی تلاش کرد بازار گناوه را به تعطیلی بکشاند که با حضور مردم، نتوانست به اهداف شومش دست بیابد.

فرماندار شهرستان دشتستان در گفت وگو با ایرنا گفت: در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان کمتر از ۳۰ نفر در یکی از خیابان های این شهر، تجمع کرده که سبب ترافیک و راهبندان شدند اما با حضور، پلیس و بدون هیچ گونه درگیری محل اغتشاش را ترک کردند.

احمد بنافی افزود: مردم این شهرستان، انقلابی و علاقمند به نظام و رهبری هستند و در طول  ۴۳ سال گذشته این موضوع را به اثبات رسانده اند.