بسته‌بندی نامطلوب، عامل صادرات حداقلی محصولات بوشهر
بسته‌بندی نامطلوب، عامل صادرات حداقلی محصولات بوشهر

ندای استان:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: کیفیت بسته‌بندی نامطلوب خرما و میگو این استان، سهم بوشهر را در صادرات این کالاها به حداقل رسانده است.

به گزارش ندای استان،علی باستین صبح روز پنجشنبه ۱۴ مهر در نشست توسعه صادرات غیرنفتی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر اظهار کرد: برخی از مشکلات سال‌هاست که از سوی فعالان اقتصادی و بازرگانان بوشهری مطرح می‌شود، اما اقدامی موثر برای حل آن انجام نشده است.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی صادرکنندگان استان، افزود: معاون اداره کل صمت استان بوشهر باید چالش‌ها را جمع بندی و دسته‌بندی کند تا مواردی که چالش قانونی دارد، پیشنهاد کند و پیگیری و موارد مربوط به نحوه اجرای فرآیندها در استان، برای تغییر رویه به مدیران دستگاه‌ها تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت صادراتی بندر دیر به کشور قطر و موانع موجود در این مسیر، گفت: دستگاه‌های متولی مانند اداره کل گمرک این استان، برای سه مشکل ناهمگونی تعرفه‌های حمل و نقل، استقرار واحد مستقل گذرنامه و فنس کشی گمرک این بندر در مدت یک هفته اقدام کنند.

باستین به مشکلات محصولات صادراتی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه خرما و میگو که حجم بالایی از آن در استان بوشهر تولید می‌شود، کیفیت بسته‌بندی مطلوبی ندارد و این ضعف، سهم بوشهر را در صادرات این کالاها به حداقل رسانده است.

وی با اشاره به موقعیت استان بوشهر و همسایگی با ۵ کشور در حوزه خلیج فارس، گفت: اگر ارز آوری ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی تولید شده در استان بوشهر نبود، در این شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه، کشور با مشکل مواجه می‌شد؛ بنابراین در این جنگ اقتصادی باید از فعالان و تولیدکنندگان این عرصه تقدیر کرد.