بیش از ۱۷ هزار بوشهری امسال خون اهدا کردند
بیش از ۱۷ هزار بوشهری امسال خون اهدا کردند

ندای استان:مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: پویش نذر خون شب‌های ۲۸ و ۳۰ ماه صفر در ۴ پایگاه انتقال خون این استان برپا است و هم استانی‌هایی که شرایط اهدا را دارند، می‌توانند تا ساعت ۱۱ شب مراجعه کنند.

به گزارش ندای استان،علیرضا باستین عصر شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در ایام شهادت پایان ماه صفر علاوه بر نوبت صبح، خونگیری از ساعت ۱۷ تا ۲۳ نیز انجام خواهد شد و عزاداران بوشهری می‌توانند در این کار خدا پسندانه مشارکت کنند.

وی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۲۱ هزار و ۶۸۷ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر مراجعه کرده‌اند که از این شمار ۱۷ هزار و ۸۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

باستین با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر در استان بوشهر خون اهدا کردند، گفت: بر این اساس اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اظهارداشت: تامین نیاز بیمارستانی به خون و فرآورده‌های خونی ضروری است و هر اهدای خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.

باستین ادامه داد: در استان بوشهر علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی که بطور مستمر نیاز به خون دارند، بصورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون بالا است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر یادآورشد: افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله می‌توانند برای اهدای خون به چهار  پایگاه انتقال خون این استان مراجعه کنند و پس از سنجش سلامتی آنها از سوی پزشک مرکز به بخش خونگیری هدایت می‌شوند.