سارقان جوان در زندانهای بوشهر/حضور روحانی در کلانتری ها
سارقان جوان در زندانهای بوشهر/حضور روحانی در کلانتری ها

ندای استان:سوسنی گفت: به تازگی ۸۰ کیلو مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و افزون بر این از اول سال تاکنون سه تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است.

به گزارش ندای استان،فرمانده انتظامی استان بوشهر در نشست به مدیران فرهنگی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر کمپ ماده ۱۶ ندارد گفت: بیشترین مشکل استان در بخش معتادان متجاهر در جنوب این استان است که به صورت فصلی وارد منطقه می‌شوند.

سردار حیدر سوسنی افزود: هرچند بیشتر معتادان متجاهر در استان بوشهر به صورت فصلی وارد منطقه می‌شوند اما تاسیس مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در این استان  ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بوشهر از جمله استان‌های بارانداز مواد مخدر نیست به طور معمول مواد مخدر سنتی از سمت هرمزگان به سمت خوزستان و مواد صنعتی نیز از سمت فارس به بوشهر ترانزیت می شود.

سوسنی ادامه داد: به تازگی ۸۰ کیلو مواد مخدر صنعتی از نوع  شیشه و افزون بر این از اول سال تاکنون سه تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه این استان از جمله استان‌های امن کشور به شمار می‌رود، گفت: در بحث شرارت و نزاع دسته جمعی بوشهر استان سی ام، امنیت اخلاقی ۲۸ و سرقت رتبه ۲۹ را کسب کرده است.

وی با اشاره به کشف ۹۴ درصدی جرائم در استان بوشهر افزود: جوان بودن بیشتر سارقان و حضور ۵۰۰ جوان در زندان‌ها به جرم سرقت در استان به عنوان یک زنگ خطر به شمار می رود.

سوسنی اظهار کرد: ۸۰ درصد جرائم استان بوشهر مربوط به شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه و ۲۰ درصد در دیگر شهرستان‌های این استان رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: راه اندازی مرکز مشاوره رایگان و حضور ۳۰ روحانی در کلانتری ها برای مشاوره را از جمله دیگر اقدامات این فرماندهی است.

وی همچنین به اشاره به روند رو به رشد جرائم اینترنتی گفت: با توجه به اینکه بیشتر مجرمان در این بخش جوانان گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ سال هستند انتظار می‌رود خانواده ها بیشتر در حوزه فضای مجازی جوانان خود را کنترل کنند.

سوسنی اظهار کرد: نظارت خانواده بر جوانان و مصون نگه داشتن آنها از گرایش به سمت روان گردان‌ها از جمله الزامات و ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

  • منبع خبر : ایرنا