راه اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگ و هنر در استان بوشهر
راه اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگ و هنر در استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در راستای توسعه زیرساخت ها و ارتقای شاخص های وضع موجود بخش فرهنگ و هنر این استان قرارگاه محرومیت‌زدایی این حوزه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ندای استان،عبدالرحیم افروغ روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران درخصوص فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ یعنی بینش‌ها و زاویه‌ی نگاه ما به عالم است که مبتنی بر آن آینده بشریت طراحی‌ می‌شود و طول حیات انسان تا رسیذن به سرمقصد منظوررا مسیریابی و ریل گذاری می‌کند؛ هیچ تمدن و ملتی بدون داشتن بینش و نگرش نمی‌تواند به سر منزل مقصود برسد.

وی بااشاره به اینکه ملت ایران با سابقه تمدن است، اضافه کرد: ملت ایران بهترین مسیری که می‌توانست برای خود ترسیم کند اسلام نابی بود که نسخه بروزرسانی شده‌ آن را امام خمینی (ره) به جهانیان عرضه کرده است؛ انقلاب اسلامی می‌خواد این مهم را به اوج و کمال برساند و هر قانونی با فرهنگ و قانون اسلامی مغایر باشد کن لم یکن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به الگوی اسلامی- ملی تصریح کرد: نگاه ملی مردم ایران با سابقه چندین هزارساله با نگاه اسلامی مفصول شده و مدرن‌ترین شیوه حکومتداری را به دنیایی که مدعی بود می‌تواند تمام عالم را به تصرف خود درآورد، معرفی کرده است.

افروغ با اشاره به برگزاری برنامه روزخبرنگار روز سه‌شنبه ساعت ۱۸ در سالن لیان بوشهر، بیان کرد: تاکنون بازدید از قبور خبرنگاران فقید و دیدار با پیشکسوتان رسانه‌ای انجام شده است. همچنین گردهمایی اصحاب رسانه با حضور ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی برگزار خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه تلاش‌های زیادی در حوزه برطرف کردن معیشت و مسکن خبرنگاران انجام شده است، افزود: با معاون عمرانی استاندار بوشهر درخصوص مسکن اصحاب رسانه رایزنی‌هایی صورت گرفته و به‌دنبال راهکارهای قابل اجرایی هستیم.

تکلیف نامعلوم سه مجتمع فرهنگی هنری در دشتستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بااشاره به اینکه در سال ۹۰ عملیات احداث سه مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای آبپخش، سعدآباد و شبانکاره شروع شد، گفت: پس از احداث اسکلت روند ساخت و ساز به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

افروغ با تاکید بر امکان‌ناپذیر بودن بهره برداری همزمان از سه مجتمع فرهنگی در شهرستان دشتستان، عنوان کرد: با حضور مسئولان محلی از آخرین وضعیت مجتمع‌ها بازدید شد و نظر ما این است که همزمان نمی‌توان این مجمتع‌ها را راه‌اندازی کرد.

به گفته این این مقام مسئول، در شورای برنامه ریزی موضوع سه مجتمع فرهنگی در شهرستان دشتستان مطرح شد اما همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است و در نظر داریم در برنامه سفر دوم هیات دولت به استان این پروژه ها را قرار بدهیم.

راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگ و هنر در بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگ و هنر در استان خبر داد و تصریح کرد: در این قرارگاه نیازهای مناطق محروم را بررسی می‌شود، و امیدواریم بتوانیم با ظرفیت این قرارگاه ۳ مجتمع فرهنگی و هنری نیمه کاره دشتستان را تکمیل کنیم.

افروغ بااشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای خرید آثار فاخر هنرمندان بوشهری، گفت: با جمع‌آوری آثار فاخر فعالان عرصه فرهنگ و هنر به‌ویژه در حوزه هنرهای تجسمی آثار هنرمندان جمع‌آوری و برای فروش آنها کمک میشود.

وی بااشاره به در دست تدوین بودن پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر برای دور دوم سفر رئیس جمهور، عنوان کرد: سرانه فضای فرهنگی بوشهر پایین و نیاز است.

تالار مرکزی بوشهر در مرحله شمع‌کوبی است

افروغ بابیان اینکه پروژه تالار مرکزی بوشهر پس از ۱۲ سال همچنان در مرحله شمع‌کوبی است، اظهار کرد: این پروژه به اعتبار بالایی برای اتمام نیاز دارد از این رو استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

وی احداث مجتمع فرهنگی هنری شهر ریز و ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه در مراحل پایانی و مجتمع شهر بنک را پایان یافته اعلام و بیان کرد: پروژه‌های احداث نگارخانه درشهرهای کنگان و گناوه نیمه کاره مانده است.

سینما آوینی به‌زودی بازگشایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهردر خصوص تعطیلی سینمای مرکز استان گفت: تاکنون نامه‌ رسمی مبنی بر دلیل تعطیلی سینما بهمن بوشهر به این اداره کل ارسال نشده اما با این وجود فرایند آغاز فعالیت سینمای شهید آوینی بوشهر در حال انجام است و به‌زودی با برطرف شدن مشکل سرمایشی آن شاهد فعالیت این مرکز خواهیم بود.

به گفته افروغ مناطقی که سینما ندارند به زودی سینماهای سیار در این شهرها و روستاها خواهد رفت و این سینماها در مدارس و دانشگاه‌های استان نیز با شروع سال تحصیلی فعال خواهند شد.

افروغ در خصوص رسانه‌های راکد استان بوشهر، گفت: پایش فعالیت سایت‌ها و رسانه‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در دستور کار قرار گرفته است و رسانه‌هایی که چندین سال فعالیتی نداشته‌اند در ابتدا با آن‌ها وارد گفت‌وگو می‌شویم و در مرحله بعد بر اساس چارچوب قوانین مجوز آنها لغو خواهند شد.

وی درخصوص نداشتن سرپناه خانه مطبوعات استان بوشهر گفت: به‌زودی  فضا و مکان مناسبی در اختیار خانه مطبوعات استان قرار می‌گیرد.

.

  • منبع خبر : ایسنا