افزایش بیماری عفونی کودکان و شمار بستری‌ها در بیمارستان
افزایش بیماری عفونی کودکان و شمار بستری‌ها در بیمارستان

ندای استان:دکتر قاسم برجویی‌فرد گفت: با آغاز فصل گرما عفونت‌های ویروسی به‌ویژه گونه‌هایی با علائم تنفسی و گوارشی فراگیر شده و تخت‌های بخش کودکان بیمارستان‌های استان پر شده است.

به گزارش ندای استان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: با آمدن فصل گرما عفونت‌های ویروسی به‌ویژه گونه‌های با علائم تنفسی و گوارشی شایع می‌شود که هم‌زمان با خیز هفتم کرونا نگرانی خانواده‌ها بیشتر شده است.

دکتر قاسم برجویی‌فرد افزود: موارد کرونا در کودکان و موارد تب و اسهال و کمبود آب بدن در کودکان و شیرخوارن زیر دو سال افزایش چشمگیری داشته و شمار بستری‌ها در بیمارستان‌های استان آمار بالایی است؛ به‌گونه ای که تخت‌های بستری بخش کودکان پر است.

او بدون اشاره به آمار کودکان بستری با بیماری عفونی در استان، به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر کودکی دچار اسهال و استفراغ شد، خیلی زود او را به پزشک ببرند و توصیه‌های پزشک را جدی بگیرند.

دکتر برجویی‌فرد افزود: در این هوای گرم، شرایط هوایی بیرون از خانه مانند بازار و اجتماع برای کودکان ناسالم و خطرناک و انتقال بیماری راحت‌تر است؛ ما توصیه می‌کنیم از بیرون رفتن‌های غیرضرور خودداری شود، زیرا کودکان حساس‌تر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مسافرت نقش ویژه‌ای در انتقال بیماری دارد و توصیه می‌کنیم خانواده‌ها و کودکانشان به مسافرت‌های غیرضرور نروند و یا سفر را کوتاه کنند.

او ادامه داد: اگر در سفر هم برای کودکشان علائم عفونی پیش آمد به اولین و نزدیک‌ترین مرکز درمانی بروند و بر اساس نظر متخصص، کودک را درمان کنند.