آخرین وضعیت محیط‌بانان مجروح بوشهر
آخرین وضعیت محیط‌بانان مجروح بوشهر

ندای استان:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آخرین وضعیت درمانی محیط‌بانان مجروح را تشریح کرد.

به گزارش ندای استان،دکتر حسن ملکی‌زاده درباره وضعیت دو محیط‌بانی که مورد اصابت گلوله شکارچیان غیر مجاز قرار گرفته بودند، گفت: یکی از این محیط‌بانان به محمدرضا زارعی ۳۲ ساله حدود ساعت ۴ صبح امروز به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان منتقل شد که به علت شدت جراحات، به اتاق عمل منتقل و به دست دکتر تقی پور متخصص جراح عمومی جراحی شد که عمل او تا حدود ساعت ۱۱ صبح طول کشید.

وی افزود: در  این عمل جراحی سنگین و طولانی یک تیر ساچمه‌ای از گردن، یک تیر از سینه و چند تیر نیز از شکم این محیط‌بان خارج شد و او پس از عمل جراحی، به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر ادامه داد: محیط‌بان زارعی هم‌اکنون نیمه هوشیار است و از طریق ماسک، اکسیژن دریافت می‌کند و به عبارتی وضعیتش پایدار است.

ملکی‌زاده درباره محیط‌بان دوم نیز گفت: نفر دوم اصغر اسماعیلی ۲۵ ساله است که از ناحیه مچ دست چپ مورد اصابت تیر قرار گرفته بود و دکتر سارجلو متخصص جراح ارتوپد بیمارستان کنگان او را معاینه کرد.

وی افزود: دست این محیط‎بان حس و حرکت دارد و بنا به تشخیص جراح ارتوپد برایش سونوگرافی داپلر (عروق) تجویز شد که بر اساس نتیجه سونوگرافی، برای ادامه درمان در این مرکز درمانی یا اعزام به مراکز دیگر، تصمیم گیری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: محیط‌‎بان اسماعیلی هم اکنون شرایط جسمی خوبی دارد و در بخش بستری اورژانس بیمارستان کنگان بستری است.

ملکی‌زاده با تاکید به رئیس بیمارستان کنگان برای انجام کارهای درمانی مورد نیاز این دو محیط‌بان گفت: مراحل درمانی محیط‌بانان به صورت ویژه دنبال می‌شود.

او از پیگیری‌های رئیس و کارکنان درمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان برای نجات این دو محیط‌بان تشکر کرد.

ساعت ۳ بامداد امروز دو محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده مُند با شلیک شکارچیان غیرمجاز آهو، به‌شدت زخمی شدند.