پنجمین اهدای قلب در استان بوشهر
پنجمین اهدای قلب در استان بوشهر

ندای استان:زمان طلایی اهداء قلب ۴ ساعت است که با بالگرد به فرودگاه بین المللی منتقل و با جت اختصاصی به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد.

به گزارش ندای استان،مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این ایثار ماندگار، قلب نوجوانی ۱۷ ساله (مهدی شیخی) اهل روستای درودگاه شهرستان دشتستان برای پیوند به جوانی ۲۲ ساله به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شد.
علیرضا باقری با اشاره به اینکه این نود و نهمین اهدای عضو در استان بوشهر است افزود: بیمار ۲۶ خرداد با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان مراجعه کرده و علیرغم تلاش‌های همکاران ما متاسفانه مرگ مغزی وی تایید شده و با رضایت خانواده نوع‌دوست مرحوم شیخی تصمیم به برداشت عضو گرفته شد.
وی بیان داشت: کبد و کلیه‌ها نیز به بیمارستان ابن‌سینا شیراز منتقل شد.
مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم‌زمان با برداشت عضو در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، نیازمندان به عضو نیز در بیمارستان‌های مسیح دانشوری و ابن‌سینای شیراز منتظر عضو پیوندی و در اتاق عمل بودند.

با توجه به اینکه زمان طلایی برای پیوند قلب از اهمیت زیادی برخوردار است با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به فرودگاه بوشهر منتقل و با جت اختصاصی به فرودگاه تهران جهت ارسال به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال یافت.