تزریق ۳ دُز واکسن کرونا شرط تشرف زائران برای اربعین
تزریق ۳ دُز واکسن کرونا شرط تشرف زائران برای اربعین

ندای استان:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق ۳ دُز واکسن کرونا شرط تشرف زائران برای اربعین امسال است.

به گزارش ندای استان،به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی که به عراق سفر کرده است، در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین که در محل سفارت کشورمان در بغداد برگزار شد، با اشاره به تزریق سه دُز واکسن کرونا به عنوان شرط تشرف زائران در مراسم اربعین امسال تاکید کرد: همه زائران قبل از تشرف باید سه دُز واکسن تزریق کرده باشند.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات کیفی سلامت به زائران افزود: برای پزشکانی که امسال به این سفر معنوی مشرف شوند، مأموریت منظور می‌شود و نیاز به اخذ مرخصی نخواهند داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در فصل تابستان ادامه داد: تمرکز ما در این مراسم بر مدیریت گرمازدگی است و وزارت بهداشت و ستاد مرکزی اربعین در این زمینه پیش بینی‌های لازم را کرده و خدمات رفاهی و بهداشتی متناسب با دمای هوا را اتخاذ کرده‌اند تا از گرمازدگی زائران پیشگیری شود.

عین اللهی همچنین بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه بهداشت و درمان در مجموعه ستاد اربعین سفارت ایران تاکید کرد و گفت: در این ستاد ضمن دعوت از خیران، سفرا و تجار دیگر کشور‌های اسلامی و جلب مشارکت مردمی شاغلان مختلف حرف پزشکی و بسیج دانشگاه ها، باید برای آموزش مدیران موکب‌ها و گروه‌های هدف نیز تدابیر جامعی به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه خدمات به هنگام و جامع حوزه سلامت به زائران ایرانی اتخاذ کنیم.

وی پیشنهاد کرد تا با افزایش مرز‌های عبوری، تردد زائران مدیریت شود.

جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی در عراق، حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد.