تنها یک بیمارستان جوابگوی نیاز درمانی دشتستان نیست!
تنها یک بیمارستان جوابگوی نیاز درمانی دشتستان نیست!

ندای استان:امام‌جمعه برازجان گفت: تنها، بیمارستان شهید صادق گنجی جواب‌گوی این شهرستان بزرگ نیست باید برای تکمیل بیمارستان ۱۷شهریور بودجه کافی تخصیص یابد و پروژه فعال شود.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام حسن مصلح امام‌جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته اظهار داشت: معضل کم آبی اعم از آب شرب و کشاورزی، مردم شریف شهرستان دشتستان را رنج می‌دهد باید برای حل این معضل یک برنامه‌ریزی بنیادی و اساسی میان مدت و بلند مدت برای حل این قضیه داشته باشند.

امام‌جمعه برازجان افزود: برای تأمین آب شرب شهرستان دشتستان چاره‌ای جز تأسیس دستگاه‌های آب ‌شیرین‌کن در کنار دریا وجود ندارد، با این وضعیت کم‌بارشی و خشکسالی و برای تأمین آب کشاورزی تکمیل سد دالکی و توسعه سدهای آب‌داری می‌تواند چاره‌ساز باشد.

وی عنوان کرد: تنها، بیمارستان شهید صادق گنجی جواب‌گوی این شهرستان بزرگ نیست باید برای تکمیل بیمارستان ۱۷شهریور بودجه کافی تخصیص یابد و پروژه فعال شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: ایجاد شبکه راه‌آهن برای استان بوشهر با ظرفیت عظیمی که دارد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که این پروژه به کندی انجام می‌شود.

مصلح تأکید کرد: مسؤولان باید چاره‌ای برای اشتغال، مسکن جوانان، معیشت، گرانی، تورم افسارگسیخته داشته باشند.

خطیب نمازجمعه شهر برازجان با تسلیت فرا رسیدن ۱۴ خرداد ماه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان کرد: امام خمینی (ره) همچون جد بزرگوارش امیرالمومنین جامع اضداد بود و بخش مهمی از میراث‌های گرانبهای ایشان از این ویژگی ناشی می‌شوند؛ او فقیه زمان‌شناس، فیلسوف متبحر، عارف اجتماعی، سیاستمدار مسلط، مجاهد در راه خدا بود.

مصلح میراث‌های امام خمینی (ره) را اندیشه‌های ابتکاری آن، مدل جدیدی از مدیریت و حکومت‌داری بشریت را دانست و گفت: امروز در قالب میراث‌های فرهنگی سیاسی اقتصادی و اجتماعی در اختیار ملل جهان قرار دارد نمونه‌ای از این میراث‌ها اشاره می‌شود.

امام‌جمعه برازجان با اشاره به رسالت ملت انفلاب اسلامی ابراز داشت: اطاعت و پیروی کامل و عملی از فرامین رهبری، حفظ روحیه انقلابی و مسؤولیت‌پذیری در قبال انقلاب اسلامی، حفظ روحیه استکبارستیزی و قطع امید از بیگانگان، حمایت و دفاع از مظلومان، محرومان، مستضعفان جهان، انتخاب کارگزاران لایق و کارآمد و معتقد به مبانی امام و رهبری، استقامت و پایداری در برابر دشمنان است.

وی به آثار و برکات قیام ۱۵ خراد اشاره کرد و توضیح داد: آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم منحوس پهلوی، افشای توطئه‌های غرب علیه ملت ایران، بالا رفتن رشد سیاسی مردم ایران، شکل گیری گروه‌ها و تشکل‌های اسلامی، مشخص شدن چهره واقعی ملی‌گرایان، فروپاشی تز انگلیسی جدایی دین از سیاست، محوریت قرار گرفتن امام و روحانیت در امر مبارزه با ضد رژیم، فراهم شدن زمینه‌های انقلاب اسلامی، را می‌توان بخشی از این برکات به شمار آورد.

  • منبع خبر : فارس