تب کرونا در بوشهر تند شد
تب کرونا در بوشهر تند شد

ندای استان:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد با شروع سفرها و با آن ازدحامی که وجود داشت، انتظار بر این بود که افزایش ابتلا به بیماری را داشته

به گزارش ندای استان،دکتر حسن ملکی‌زاده ظهر یکشنبه  در نشست مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر اظهار کرد: معیار و شاخص خیز مجدد به این شکل است که ابتدا مراجعات سرپایی افزایش می‌یابد و به دنبال آن تعداد موارد بستری و در نهایت آمار فوتی افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین آمار مراجعات سرپایی به مراکز اورژانس ۱۵۸ نفر بود و در آخرین روز به عدد ۱۹۰ رسید و این به معنی افزایش ابتلا به بیماری است،  بستری روز اول فروردین ۴۲ نفر بود که روز گذشته به ۸۱ نفر رسید که افزایش صددرصدی نگران کننده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  با اشاره به آمار فوت ۱۵۱ نفر از اول بهمن ماه ۱۴۰۰ تا کنون، تصریح کرد: به طور متوسط هر ماه ۵۰ فوتی داشتیم که این نشان دهنده جدی بودن سویه امیکرون هست که شاید سویه‌های بعدی هم ناشی از همین زیرسویه‌ها باشد.

ملکی‌زاده با بیان اینکه وضعیت به سمت افزایش است و نگاه جدی‌تری را می‌طلبد، افزود: ۷۳ درصد از جمعیت فوتی‌ها مربوط به سن بالای ۶۵ سال است که نیاز است واکسیناسیون به ویژه دز سوم، در این سنین جدی‌تر گرفته شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۳۵ درصدی دز سوم کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا ساعت ۱۰ شب فعال بودند، تمام مراکز خدمات جامع سلامت در شیفت صبح فعال بودند و در نوار ساحلی اتوبوس آمبولانس برای مسافرین و مهمانان تا پاسی از شب مستقر بود اما اقبال به واکسن به ویژه دز سوم به شدت پایین است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: ۳۹.۹ درصد تست‌های PCR مراجعات سرپایی و بستری مثبت بوده‌است که این خود می‌تواند یک شاخصی در خصوص شروع خیز جدید باشد.

ملکی‌زاده با بیان اینکه سبد واکسیناسیون کامل است و مشکلی از نظر تأمین واکسن نداریم، اضافه کرد: انتظار داریم مردم و دستگاه‌های اجرایی اهتمام بیشتری بر انجام واکسیناسیون داشته باشند.

وی درخصوص حضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس اظهار کرد: ستاد ملی کرونا و شخص رییس جمهور تأکید فراوانی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها دارند و تلاش زیادی در این خصوص صورت گرفته است، تأکید فراوانی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس انجام می‌شود و معلم‌ها بر این موضوع حساس هستند که این جای تقدیر دارد.