استفاده از ظرفیت برق هزار مگاواتی در بوشهر
استفاده از ظرفیت برق هزار مگاواتی در بوشهر

ندای استان:رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ما امروز دارای یک ظرفیت برق هزار مگاواتی هستیم که در واحد شماره یک بوشهر استفاده می‌شود و دو واحد دیگرآن نیز در دست ساخت است.

به گزارش ندای استان،مهندس اسلامی در گفتگوی ویژه رادیو گفتگو افزود: دیروز ۲۰ فروردین شانزدهمین دوره برگزاری روز ملی فناوری هسته‌ای با حضور مقامات عالی رتبه کشور و میهمانان خارجی برگزار شد که  به حمدلله مراسم فاخر و باشکوهی بود.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به اینکه این سازمان به صورت سالیانه این سنت حسنه را پایه گذاری کرده تا دستاورد‌های سال گذشته خودش را ارائه کند، اظهار کرد: سازمان انرژی هسته ای، امسال ۷۷ دستاورد داشت که در مقایسه با سال‌های گذشته این ظرفیت شتاب زیادی داشته است.
اسلامی گفت: ما موفق شدیم سند راهبردی و سند توسعه سازمان انرژی هسته‌ای را برای افق ۲۰ سال آینده را از مراحل تصویب عبور دهیم و آن سند به عنوان آغاز سده پانزدهم هجری شمسی در دستور کار سازمان انرژی هسته‌ای قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: ما امروز دارای یک ظرفیت برق هزار مگاواتی هستیم که در واحد شماره یک بوشهر استفاده می‌شود و دو واحد دیگر آن نیز در دست ساخت است.

اسلامی در ادامه افزود: این یک گام بسیار بزرگ است که بتوانیم کشور را از انرژی پایدار بسیار اقتصادی و سازگار با محیط زیست که یک جلوه به سمت حرکت پایدار است را داشته باشیم و محور دوم بحث کاربرد پرتوهاست که با استفاده از پرتودهی بتوانیم به صنعت کشور به خصوص کشاورزی و صنعت غذایی خدماتی را ارائه دهیم که در جهت اقتصاد و معیشت کشاورز و هم اقتصاد ملی و خانوار به صورت مستقیم تاثیر داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ساختار اجرایی سند راهبردی گفت: نکته حایز اهمیت این سند راهبردی این است که اقتصادش بر اساس اقتصاد صنعت هسته‌ای است. بر اساس بخش غیر دولتی و منابع مردمی است که می‌تواند با استفاده از مزیت‌های اقتصادی و رقابتی که دارد و در دنیا هم همین طور است که بدون وابستگی به بودجه دولتی می‌تواند خودش رو توسعه دهد.