افزایش قیمت خرما در ماه مبارک رمضان
افزایش قیمت خرما در ماه مبارک رمضان

ندای استان:در ماه مبارک رمضان قیمت هر کیلوگرم خرما در بازار بوشهر از ۵ تا ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان،با افزایش مصرف خرما ماه رمضان آن هم به دلیل ارزش غذایی بالای آن، قیمت محصول نیز در بازار تغییر کرده است به گونه‌ای که خرمای کبکاب از کیلویی ۲۵ هزار تومان به ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.
فروشندگان وجود دلالان و فعالیت آن‌ها را در بازار از عوامل افزایش قیمت‌ها و مردم هم نبود نظارت کافی بر قیمت‌ها را عامل اصلی می‌دانند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بدون اشاره به نحوه قیمت گذاری بر قیمت خرما گفت: در در سال‌های اخیر با افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و واحد‌های بسته بندی، مشکلی از نظر تامین و ذخیره‌سازی خرما وجود ندارد.
سمیه فرح بخش افزود: هم اکنون بیش از ۱۶ هزار تن خرمای کبکاب در سردخانه‌ها ذخیره و در بسته‌بندی و وزن‌های مختلف از ۴۰۰ گرم تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم وارد بازار می‌شود.
وی گفت: جهاد کشاورزی به کسانی که متقاضی ایجاد غرفه فروش خرما در میدان میوه و تره بار تهران هستند، مجوز می‌دهد.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با تکمیل فرم و گرفتن مجوز به صورت مستقیم خرما و رطب را در میدان میوه و تره بار تهران به فروش برسانند.
به گفته فرح بخش اگر در موجودی سردخانه‌ها کمبودی مشاهده شود، صادرات محصول را محدود می‌کنیم تا بازار دچار مشکل نشود.
استان بوشهر جزء استان‌های تولید کننده عمده خرما در کشور است که سالانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصول از نخلستان‌ها آن برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما