نخستین عمل جراحی برداشتن کلیه در بیمارستان گناوه
نخستین عمل جراحی برداشتن کلیه در بیمارستان گناوه

ندای استان:برای نخستین بار در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان گناوه عمل جراحی نفرکتومی ( برداشتن کلیه) بر روی یک مرد ۶۰ ساله که مشکلات ادراری داشت، با موفقیت انجام شد.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه روز سه شنبه به نقل از  دکتر سهراب محمدصالحی  متخصص کلیه و مجاری ادراری اعلام کرد: بیمار که به علت مشکلات ادراری ناشی از بزرگی پروستات مراجعه کرده بود، شکایتی از مشکلات کلیوی نداشت که پس از معاینه بالینی و شک به مشکلات کلیوی، با انجام سونوگرافی و سی‌تی‌ اسکن وجود توده ۱۲ سانتی‌متری در کلیه چپ آن  تائید شد.

وی بیان داشت : باتوجه به بزرگ بودن اندازه تومور، بیمار تحت عمل جراحی رادیکال نفرکتومی ( برداشتن کلیه به همراه تومور، چربی و پرده اطراف آن ) قرار گرفت.

محمدصالحی  با اشاره به اینکه این عمل برای نخستین بار در شهرستان گناوه انجام‌ شده است گفت: : این عمل جراحی موفقیت‌آمیز بود و در حال حاضر بیمار با علائم حیاتی پایدار در بخش بستری تحت نظر است.

متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه  ضمن تقدیر از حضور فعال تیم بیهوشی با سرپرستی دکتر کشاورز و سایر همکاران اتاق عمل اظهارداشت: در شهرستان گناوه پیشرفت‌های خوبی در حوزه سلامت انجام‌شده است که امیدواریم با جذب منابع بیشتر شاهد رفع تمامی موانع موجود در حوزه درمان باشیم تا مردم  به شهرها و استان های همجوار ارجاع داده نشوند.