رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان بازگشت
رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان بازگشت

ندای استان:براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت با تغییر رنگ شهرستان تنگستان از زرد با خطر متوسط به نارنجی بار دیگر نقشه کرونایی استان به سمت به وضعیت پر خطر تغییر رنگ داد.

به گزارش ندای استان، احمد یزدان پناه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین با تغییر رنگ کرونایی شهرستان گناوه از زرد به آبی کم خطر کرونایی شمار شهرستان‌های آبی این استان در نقشه کرونایی به سه شهرستان افزایش یافت.

وی بیان کرد: براین اساس شهرستان‌های دشتستان، کنگان و گناوه در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار داند.

یزدان پناه اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های بوشهر، دیلم، دشتی، دیر، جم و عسلویه بدون تغییر رنگ همچنان در وضعیت زرد با خطر متوسط هستند.

وی ادامه داد: براساس رنگ بندی جدید از مجموع ۱۰ شهرستان‌ استان بوشهر ۱۰ درصد در وضعیت نارنجی، ۶۰ درصد زرد با خطر متوسط و سه درصد نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۵۴ بیمار براثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار هفت نفر  در بخش مراقبت‌های ویژه و سه نفر نیز در وضعیت حاد کرونایی هستند.

یزدان پناه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۳۷ نفر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۱۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.