بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت
بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

ندای استان:بر این اساس ۲۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کم خطر و ۸۰ درصد در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارد.

به گزارش ندای استان،سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس ارزیابی های جدید وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان از شرایط قرمز خیلی پرخطر و نارنجی پرخطر کرونایی در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار گرفت.

احمد یزدان‌ پناه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این ارزیابی‌ها با تغییر رنگ شهرستانهای دشتی و گناوه از نارنجی پرخطر کرونایی به زرد با خطر متوسط استان بوشهر هیچ شهرستان پرخطر کرونایی ندارد.

وی بیان کرد: بر این اساس در زمان حاضر شهرستان‌های تنگستان، جم، دشتی، دیلم، دیر، بوشهر، عسلویه و گناوه در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارد.

یزدان پناه گفت: همچنین شهرستان‌های دشتستان و کنگان نیز بدون تغییر رنگ کرونایی در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس ۲۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کم خطر و ۸۰ درصد در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و چهار نفر در وضعیت حاد کرونایی قرار دارند.

یزدان پناه یادآورشد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۰۳هزار و ۱۷۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزارو ۱۴۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به آغاز سفرهای نوروزی ضروری است.