ندای استان:همزمان با میلاد خجسته منجی عالم بشریت، سه طرح خدماتی و بهداشتی با حضور استاندار بوشهر، مسئولان استانی و شهرستانی در بندرریگ شهرستان گناوه افتتاح و اجرایی شد.

 به گزارش ندای استان،امام جمعه بندر ریگ عصر جمعه در این آئین با تبریک میلاد با سعادت میلاد منجی عالم بشریت (عج) اظهار داشت: یکی از خواسته‌ها و آرزوهای بزرگ مردم بندر ریگ طی سال‌ها تکمیل و افتتاح محور مواصلاتی ساحلی گناوه به بندر ریگ بود که با حضور استاندار بوشهر در دهه مبارک فجر امسال افتتاح شد.

حجت الاسلام عنایت هاشمی منش گفت: بندر ریگ یک بندر تاریخی است و اگر چه گام‌هایی برای توسعه آن برداشته شده است اما برای رونق این بندر نیاز به رفع موانع و مهیا کردن شرایط رونق و پیشرفت بیشتر است.

وی بیان کرد: مسئله رود شور یکی از موضوع‌های مهم در این بندر است که آب و گل و لای آن در خور بندر ریگ سرازیر می‌شود که تردد لنج‌ها را با مشکل مواجه کرده و همچنان معضلی برای مردم این بندر است.

وی گفت: نبود یک بارانداز و اداره بندر در بندر ریگ شهرستان گناوه و عدم لایروبی خور به شکلی که لازمه آن بوده است از دغدغه‌های مردم این منطقه است.

افتتاح و اجرای سه طرح در بخش ریگ شهرستان گناوه

امام جمعه بندر ریگ یادآور شد: این حرکت اقتصادی که امروز به دست استاندار افتتاح خواهد شد می‌تواند فضای رونق بندر ریگ توسعه دهد.

معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: بندر ریگ از بنادر تاریخی و از قدیمی ترین بنادر استان بوشهر است که از ظرفیت زیادی برای توسعه برخوردار است.

علی باستین گفت: با تکمیل و افتتاح جاده ساحلی بن بست ارتباطی این بندر خاتمه یافت و بندر ریگ می‌تواند با حداقل زمان ممکن به گناوه و بوشهر دسترسی پیدا کند و زمینه پیشرفت و توسعه بیشتر این بندر فراهم شده است.

وی بیان کرد: بر اساس ظرفیت‌ها از جمله شهرک صنعتی و سایت پرورش آبزیان برنامه‌هایی برای توسعه بندر ریگ در دست اقدام داریم بتوان رونق دوباره را به این بندر تاریخی برگرداند.

وی گفت: از میدان امام علی (ع) تا اورژانس جاده‌ای و مجتمع تجاری، توسعه طرح‌های تجاری خدماتی و سایر موارد در دستور کار داریم تکه هم گردشگری و هم تجارت و توسعه این بندر کمک خواهد کرد.

افتتاح و اجرای سه طرح در بخش ریگ شهرستان گناوه

وی گفت: در صدور مجوزها و تسهیلات نهایت همکاری را با بخش خصوصی خواهیم داشت و آماده هر گونه همکاری با تمام توان از سوی استانداری با برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستیم.

وی گفت: امید است در تمام طول سال شهد رونق در این بندر باشیم و فقط به ایمی خاص از سال محدود نشود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اینکه پایگاه اورژانس جاده‌ای بندر ریگ در یکی از نقاط حادثه خیز ترین جاده استان بوشهر است گفت: زمین اهدایی این پروژه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی خیر سلامت آقای علی منصوری زاده و ساخت توسط خیر سلامت زنده یاد ولی حجی آغاز شد که توسط فرزند ایشان پیگیری و اجرای آن را از کلنگ زنی تا بهره برداری انجام شده است.

عصمت حیدری افزود: مساحت زیربنایی این پروژه ۲۰۰ مترمربع که در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ کلنگ زنی شد که امروز در ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده توسط خیر در این پروژه یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است.

وی گفت: فاصله این پایگاه تا پایگاه اورژانس جاده‌ای چهار روستایی ،۲۲ کیلومتر و فاصله تا پایگاه اورژانس جاده‌ای فراکه ۳۵ کیلومتر است.

حیدری با تقدیر از همه کسانی که در احداث و راه اندازی این پایگاه گفت: امید است افتتاح این پایگاه گامی در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم به خصوص مردم این شهر باشد.

افتتاح و اجرای سه طرح در بخش ریگ شهرستان گناوه

افتتاح مرکز خرید پاسارگاد با ارزش سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۶۰ واحد تجاری، آغاز عملیات اجرایی طرح فاز دوم توسعه کارخانه جوجه یک روزه همتی نژاد با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد ریال و تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه در سال زمینه اشتغال ۲۵ نفر و افتتاح پایگاه خیر ساز اورژانس جاده‌ای بندر ریگ این سه طرح بود که با حضور استاندار افتتاح و اجرایی انجام شد.