شهرداران بوشهر برای استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها همکاری نکردند
شهرداران بوشهر برای استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها همکاری نکردند

ندای استان:مدیرکل استاندارد استان بوشهر از همکاری نکردن شهرداران استان برای استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش ندای استان،عبدالرحیم بهره‌مند در جمع خبرنگاران گفت: نتیجه این همکاری نکردن یا مهروموم بوستان شد یا رخ‌دادن حادثه‌ای تلخ برای کودکان.

او درباره چرخ و فلک بوشهر هم بیان کرد: یک شرکت بازرسی استاندارد تمام مراحل نصب را بررسی می‌کند و سپس اداره کل استاندارد آن را بررسی خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد بوشهر همچنین برنج‌های وارداتی را مشمول استاندارد اجباری عنوان کرد و گفت:، اما برای برنج‌های ایرانی استاندارد اجباری وجود ندارد.

بهره‌مند نظارت بر بازار را یکی از برنامه‌های استاندارد در آستانه عید نوروز اعلام کرد که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ با همکاری تعزیرات و سازمان صمت شروع شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

او ادامه داد: به تازگی نیز طرحی جدید ابلاغ شده که براساس آن خدمات اقامتی و رستورانی به مردم باید از نظر استاندارد بررسی شود.

مدیرکل استاندارد بوشهر به موضوع استانداردسازی ۲۶۷ آسانسورمربوط به اداره‌ها و مراکز عمومی اشاره کرد و افزود: ۴ مورد از این آسانسور‌ها حادثه ساز معرفی شده‌اند و در ۲۳ مورد هم ادارات مورد نظر هنوز همکاری نکرده‌اند که درصورت ادامه این روند مهروموم می‌شوند و با آن‌ها برخورد قضائی خواهد شد.

بهره‌مند بررسی پروانه سامانه تولید بتن آماده را یکی از طرح‌های عیدانه برشمرد و گفت: شماری از این دستگاه‌ها استاندارد لازم را ندارند در صورتی که مشمول استاندارد اجباری هستند.

او به بررسی نازل‌های سوخت هم اشاره کرد و افزود: ۸۳۷ نازل سوخت ۲ بار در سال بررسی می‌شوند و درصورت نقص باید رفع نقص یا مهروموم شوند.

مدیرکل استاندارد بوشهر از صدور ۳ پروانه محصول سالم برای خرما در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال ۳۸۱ مورد کالا از نظر واقعی بودن برچسب انرژی بررسی شدندکه ۱۷ مورد در حوزه صنایع پرمصرف، تایید شدند.

بهره‌مند با اشاره به اینکه ۴۷ شرکت آزمایشگاهی در حوزه استاندارد در استان فعالیت می‌کنند، گفت: برای کنترل بازار ۵ هزار و ۱۰۷ مورد بازرسی انجام داده‌ایم که ۱۹۸ مورد مغایرت شناسایی و ۱۲ مورد جعل شناسایی شد و بیشترین مشکل در خصوص دستمال کاغذی و محصولات سلولزی بود.