دیر تنها شهر قرمز کرونایی
دیر تنها شهر قرمز کرونایی

ندای استان:براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شهرستان‌ این استان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر )کرونایی خارج و تنها شهرستان دیر بتازگی وارد این وضعیت شده است.

به گزارش ندای استان،دکتر احمد یزدان‌پناه روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان دیّر از نارنجی پرخطر به قرمز در زمان حاضر تنها شهرستان دیر در استان بوشهر در این وضعیا قرار دارد.

وی بیان کرد: همچنین شهرستان‌های عسلویه و تنگستان از قرمز به نارنجی (پرخطر) و دیلم نیز از وضعیت قرمز به زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

یزدان‌پناه گفت: براین اساس هم اکنون شهرستان‌های بوشهر، گناوه، تنگستان، کنگان و عسلویه در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی قرار دارند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: همچنین براساس رنگ بندی جدید کرونایی با تغییر رنگ شهرستان دشتستان و جم از نارنجی به زرد شمار شهرستان‌های زرد این استان از سه به چهار شهر تغییر کرد.

وی ادامه داد: براین اساس شهرستان‌های دیلم، دشتستان، دشتی و جم در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

به گفته یزدان پناه در زمان حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۱۰ درصد در وضعیت قرمز خیلی پرخطر، ۵۰ درصد در وضعیت نارنجی با خطر متوسط و ۴۰ درصد در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

وی افزود: از آغاز شیوع پاندمی کرونا در کشور تاکنون ۱۰۲ هزار و ۳۴۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۱۰۶ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: آنچه زنجیره ابتلا به کرونا را قطع می‌کند تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله  اجتماعی است.