به بهانه عید ، مراسم ابتذال برگزار می کنند
به بهانه عید ، مراسم ابتذال برگزار می کنند

ندای استان:امام جمعه برازجان گفت: متأسفانه در مراسمی که به بهانه عید مبعث در یکی از روستاهای بخش شبانکاره برگزار شد منکراتی رخ داد که هیچ سنخیتی با شأن پیامبر اکرم (ص) نداشت.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با تبریک اظهار داشت: در طول ماه شعبان اعیاد متعددی وجود دارد و این مناسبت‌ها چند مفهوم ارزشی و کلیدی دین مقدس اسلام را در ذهن‌ها تداعی می‌کند؛ تسلیم در برابر خدا، تحمل مشکلات و مصائب در راه خدا، گذشت و ایثار، فداکاری و وفاداری، جانبازی و پاسداری از دین، همه این مفاهیم در زندگی اهل البیت (ع) و شیعیان آنان در طول تاریخ وجود داشته است.

امام جمعه برازجان بیان کرد: یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل کمیته امداد است؛ کمیته امداد در طول این مدت منشأ خدمات فراوانی در محرومیت زدایی و حمایت از مستمندان اعم از ساخت مسکن، تهیه جهیزیه، رهن مسکن، درمان، تحصیل، توانمندسازی و اشتغال، اخیراً آب و برق رایگان بوده است.

مصلح با اشاره به ۱۵ اسفند روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی تاکید کرد: در روایات اهل البیت (ع) برای کاشت نهال توصیه‌هایی موکدی شده به ویژه کاشت درخت میوه که دیگران از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: این کانون‌ها در مساجد فرصت با ارزشی برای تعمیق معارف دینی و بهره گیری از خلاقیت‌های جوانان و جذب آنان به مساجد و بالا بردن سطح برنامه‌های تبلیغی مساجد هستند.

امام جمعه برازجان گفت: ضرورت دارد تمامی متولیان مساجد اعم از امامان جماعت، هیئت امنای محترم، پایگاه‌های مقاومت و نمازگزاران با سعه صدر در کمک و حمایت از کانون‌ها و تلاش در جهت موفقیت آنان نهایت عنایت را داشته باشند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: متأسفانه در مراسمی که به بهانه عید مبعث در یکی از روستاهای بخش شبانکاره برگزار شد منکراتی رخ داد که هیچ سنخیتی با شأن پیامبر اکرم (ص) نداشت بلکه در تضاد با اهداف بعثت و در راستای اهداف پلید معاندان و دشمنان پیامبر (ص) بود.

مصلح تأکید کرد: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد درخواست می‌شود نسبت به لغو مجوز آن گروه ضد هنری اقدام کنند و مسئولان و متولیان آن مراسم مبتذل مورد پیگرد قضائی و قانونی قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه آن مقدار بودجه‌ای که از محل بیت المال صرف آن مراسم شده باید به بیت المال برگردانده شود اضافه کرد: مردم شریف و انقلابی آن محل و مسئولان بخش نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی حساسیت و نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.

خطیب نمازجمعه شهر برازجان ابراز کرد: در سال‌های اخیر شاهد تخلفاتی در حوزه آرد و نان و گندم بودیم بطوری که منجر به پایین آمدن کیفیت و کمیت نان در سطح شهرستان شده بود که با ورود سربازان گمنام امام زمان به موضوع باندهای متخلف و سودجو شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب ثبات نسبی و سامان بخشی به وضعیت نان و گندم و رضایتمندی شهروندان شد بیان کرد: از زحمات مخلصانه سربازان امام زمان (عج) و دستگاه قضائی تشکر و قدردانی می‌شود.

مصلح خاطرنشان کرد گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی نیز به وظیفه نظارتی خود بیشتر توجه داشته باشند که دیگر شاهد چنین تخلفاتی در حوزه معیشت مردم نباشیم.

  • منبع خبر : فارس