کلاهبردارحرفه‌ای و فروشنده دروغین اینترنتی لپ تاپ
کلاهبردارحرفه‌ای و فروشنده دروغین اینترنتی لپ تاپ

ندای استان:وی ادامه داد: در هنگام دستگیری کلاهبردار اینترنتی، چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند و چندین قطعه سیم کارت از محل اختفای نامبرده کشف شد.

به گزارش ندای استان،فرمانده انتظامی استان بوشهر روز دوشنبه اظهار کرد: با اقدام‌های تخصصی افسران سایبری پلیس فتا شهرستان دشتستان، مجرمی حرفه‌ای که با درج آگهی دروغین فروش لپ تاپ در سایت دیوار از خریدارانی در سطح کشور، کلاهبرداری می‌کرد، در یکی از شهرستان‌های جنوبی این استان دستگیر شد.
سردار حیدر سوسنی افزود :این کلاهبردار حرفه‌ای که دارای ده‌ها سابقه کیفری است با در اختیار داشتن چندین قطعه سیم کارت به نام افراد غیر، اقدام به درج آگهی اینترنتی کرده و برای پوشاندن ردپای خود از حساب فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: در هنگام دستگیری کلاهبردار اینترنتی، چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند و چندین قطعه سیم کارت از محل اختفای نامبرده کشف شد.

سوسنی گفت: در تحقیقات تکمیلی متهم اعتراف کرد که از ماه‌های قبل تاکنون با این شیوه مجرمانه بیش از حداقل ۱۵۰ فقره کلاهبرداری از متقاضیان خرید در سراسر کشور انجام داده و در حدود ۳۰ میلیارد ریال نیز میزان وجوه کلاهبرداری شده توسط وی برآورد شده است.

وی افزود: به علت شگرد مجرم و گسترده بودن دامنه ارتکاب جرم در استان‌های مختلف، احراز تعداد دقیق مالباختگان و میزان نهایی وجوه کلاهبرداری شده نیازمند انجام بررسی های تکمیلی است.
سوسنی یادآور شد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.