افزایش ۳۷۰ درصدی مبتلایان کرونا در بوشهر /تعطیلی آموزش حضوری
افزایش ۳۷۰ درصدی مبتلایان کرونا در بوشهر /تعطیلی آموزش حضوری

ندای استان:مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: تعداد بیماران کرونایی در استان در ۹ روز نخست بهمن در مقایسه با ۹ روز آخر دی، ۳۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان،حمزه اعتماد گفت: هزار و ۱۵۷ بیمار کرونایی در ۹ روز نخست بهمن در استان بوشهر شناسایی شده‌اند که در مقایسه با ۹ روز آخر دی، ۳۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او که در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر صحبت می‌کرد، ادامه داد: اکنون ۴ شهرستان بوشهر، دشتستان، تنگستان و گناوه در وضعیت نارنجی و دیر، کنگان و دشتی در حالت زرد کرونایی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع‌ها در این شرایط بسیار مهم است.

به گفته حسن ملکی‌زاده، سویه امیکرون در مدت کوتاهی می‌تواند تعداد بیماران را به شدت افزایش دهد، زیرا قدرت انتقال بیماری این سویه بسیار بالا است.

او از آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر برای رسیدگی به بیماران خبر داد اما گفت که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و تامین این مبلغ را برای تسریع در خدمات‌رسانی به بیماران امری مهم دانست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آموزش حضوری مقطع ابتدایی و پیش دبستانی باید برای مدت کوتاهی تعطیل شود و آموزش‌ها باید به‌صورت مجازی باشد.

آموزش حضوری دبستان و پیش دبستانی برای یک هفته تعطیل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر هم گفت: مقرر شد آموزش حضوری مدارس ابتدایی و پیش دبستانی برای یک هفته تعطیل شود و این مدارس به‌صورت مجازی فعالیت کنند.

اصغر جعفری گفت: همه بیمارستان‌ها در بخش‌های دولتی، نیرو‌های مسلح، تامین اجتماعی و مراکز درمانی دیگر برای رسیدگی به بیماران کرونایی آماده باشند.

مراسم دهه فجر در فضای باز برگزار شود

او گفت: مراسم جشن‌ دهه فجر باید در فضای باز برگزار شود و درباره نحوه برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز ستاد مقابله با کرونا اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر می‌گوید: آمار‌ها نشان دهنده این است که در حال وارد شدن به شرایط جدید کرونا هستیم که ان‌شاءالله این شرایط مهار شود تا وضعیت حاد برای استان پیش نیاید.

جعفری گفت: وضعیت زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر محدود است و لازم است تقویت شود. مقرر شده است برای تامین تجهیزات درمانی و دارویی پیش‌بینی لازم صورت گیرد.

او گفت: نظارت بر خدمه شناورهای صیادی و تجاری در پیشگیری از بیماری کرونا مهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر همچنین گفت: دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند مورد توجه قرار گیرد.

افزایش ۴۰ درصدی موارد بستری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم از افزایش ۴۰ درصدی بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری از ۴۰ بیمار در هفته گذشته اکنون به ۷۸ بیمار رسیده است.

جعفر زارعی‌زاده گفت: شدت سرایت سویه امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی بالاتر است و مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

او می‌گوید: با ادامه این روند، اگر مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند در هفته‌های آینده برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین گفت: تا حدود زیادی کیت‌های تشخیصی امیکرون در استان تهیه شده است.