افزایش روند ابتلا به کرونا در بوشهر نگران‌کننده است
افزایش روند ابتلا به کرونا در بوشهر نگران‌کننده است

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ماه گذشته، با افزایش شدید موارد بیمار سرپایی کرونا همراه بود و این را باید به‌عنوان هشداری جدی در نظر گرفت.

به گزارش ندای استان، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان گفت: چندهفته‌ای است که سویه جدید کرونا به نام امیکرون در سراسر دنیا و به دنبال آن در کشور ما رو به افزایش است که به‌ دنبال آن در استان بوشهر هم با افزایش شدید موارد جدید بیماری سرپایی مواجه هستیم و این را باید به‌عنوان هشداری جدی در نظر گرفت.

او گفت: از آخر مرداد، روند نزولی بیماری شروع شد و این شرایط تا نیمه دی ادامه داشت، اما از نیمه دی هر هفته با افزایش موارد و به‌نوعی با دو برابر شدن آمار مواجه هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: در هفته سوم دی‌ نسبت به هفته دوم با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بیماری مواجه بودیم و این افزایش در هفته چهارم نسبت هفته سوم افزایش ۶۴ درصدی داشت.

خواجه‌ئیان گفت: در کنار افزایش موارد سرپایی شاهد افزایش تدریجی مراجعه به بیمارستان‌ها هستیم.

او درباره واکسیناسیون هم گفت: نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت استان بوشهر یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و از جمعیتی که می‌توانند نوبت سوم را دریافت کنند بیش از ۲۳ درصد واکسینه شده‌اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، این میزان واکسیناسیون نوبت سوم، مانع گردش ویروس نمی‌شود. مراکز ما آمادگی کامل برای واکسیناسیون هم استانی‌ها را با انواع واکسن دارند.

هرگونه علائم سرماخوردگی را جدی بگیرید

خواجه‌ئیان علائم امیکرون را شبیه سرماخوردگی عنوان کرد و از مردم خواست هرگونه علائم سرماخوردگی را جدی بگیرند و شخص دارای علائم تا زمان بهبودی خود را قرنطینه کند.

او، تکمیل پوشش واکسیناسیون (سه نوبت) و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش بیماری بسیار مهم دانست.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، استفاده همزمان دو ماسک، برگزارنکردن دورهمی‌ها و تهویه مناسب فضا‌های بسته بسیار حیاتی است.

خواجه‌ئیان هشدار داد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود خدای‌ناکرده ممکن است با افزایش شدیدتر بیماری مواجه شویم.